Зростання морських перевезень сповільниться у 2022 році — UNCTAD

Зростання обсягу морських перевезень сповільниться у 2022 році до 1,4%, а в 2023-2027 роках середньорічні темпи їхнього зростання становитимуть 2,1%, що нижче за середній показник за попередні три десятиліття, який становив 3,3%. Такий прогноз міститься в Огляді морського транспорту, який оприлюднила Конференція Організації Об’єднаних Націй з торгівлі та розвитку (UNCTAD).

Протягом багатьох років найшвидше зростаючим сегментом були контейнерні перевезення, зростання обсягу яких становитиме у 2022 році, згідно з прогнозами, лише 1,2%, а у 2023 році незначно прискориться до 1,9%.

Як зазначають автори огляду, у 2021 році намітилося пожвавлення морських перевезень, однак у 2022 році умови роботи ускладнилися через ризики та невизначеність. Після зниження 2020 року на 3,8%, у 2021 році обсяг морських перевезень зріс, за оцінками, на 3,2% — до 11 млрд тонн. Цей показник був трохи нижчим за рівень, що передував пандемії COVID-19, оскільки перевезення, як і раніше, стримувалися затяжною пандемією і накопиченими безпрецедентними проблемами в глобальних логістичних мережах, спричиненими суттєвим збільшенням попиту і гострою нестачею провізної спроможності флоту. Зростання зумовлювалося переважно збільшенням попиту контейнерні вантажі. Зросли також обсяги перевезень газу та сухих вантажів, тоді як перевезення сирої нафти скоротилися.

Прогнозоване на 2022 рік уповільнення темпів зростання є наслідком як пов’язаних з пандемією обмежень та дуже несприятливої макроекономічної кон’юнктури разом із ослабленням економіки Китаю. Крім того, в умовах прискорення інфляції та зростання вартості життя споживачі скорочують свої витрати за деякої переорієнтації попиту з товарів на послуги.

У 2022 році умови ведення діяльності залишаються складними. В усьому світі посилюється інфляція та зростає вартість життя. У Китаї, який є найбільшим у світі експортером, політика «нульового ковіда» призвела до закриття підприємств та збоїв у виробничій діяльності, логістиці та ланцюжках постачань. В Україні, яка є великим експортером продовольства, з початку війни було закрито порти Чорного моря”, — зазначають автори доповіді.

На морських перевезеннях позначилися також виробничі конфлікти та страйки в низці портів світу, у тому числі в Німеччині, Республіці Корея, Сполученому Королівстві та Південній Африці, а також численні екстремальні погодні явища, такі як повені, урагани та періоди аномальної спеки в Австралії, Бразилії, Пакистані, країнах Східної Африки, Європи та Сполучених Штатах.

Всі ці проблеми віщують додаткові труднощі для глобальних виробничо-збутових ланцюжків та логістичних мереж і, відповідно, для морських перевезень. До четвертого кварталу 2022 року прогнози зростання світової економіки були переглянуті у бік зниження, і виникли побоювання, що світова економіка може зіткнутися зі спадом та стагфляцією.

Обсяг перевезень у тонно-милях певною мірою підтримується за рахунок заміщення ринків та постачальників. Росія, яка зіткнулася з економічними та іншими обмежувальними заходами, шукає альтернативних ринків, а європейські імпортери розглядають інші джерела постачання. Попит на морські перевезення за показником вантажообігу в тонно-милях, швидше за все, також зросте внаслідок того, що африканські країни імпортуватимуть зерно з більш віддалених регіонів.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *