Зерновий коридор у Чорному морі захищено десятимильною буферною зоною — Reuters

Торгові судна, які вивозять на експорт продовольчі вантажі з України Чорним морем, захищені спеціальною буферною зоною в 10 морських миль (близько 18,5 км) — така процедура транспортування узгоджена Україною, Туреччиною, ООН та Росією, повідомляє Reuters.

У документі під назвою «Процедури для торговельних суден», який є в розпорядженні агентства, зазначено, що сторони не вчинятимуть напади на цивільні судна й портові споруди, задіяні в цій ініціативі. За виконанням угоди спостерігає спільний координаційний центр (СКЦ) у Стамбулі, що складається з турецьких, українських і російських військових та представників ООН.

Згідно з узгодженими процедурами, для запобігання інцидентів СКЦ надаватиме інформацію про запланований рух суден морським гуманітарним коридором українській, турецькій та російській сторонам. Далі, у міру просування судна через коридор, воно буде захищене буферною зоною в 10 морських миль довкола.

Жодне військове судно, літак чи БПЛА не наближатимуться щонайменше на 10 морських миль до торговельного судна, що проходить через морський гуманітарний коридор, за винятком територіального моря України”, — ідеться в документі.

Як зазначає Reuters, страховики та судноплавні компанії шукали більше деталей про те, як працюватиме коридор для суден, що заходитимуть в українські порти, з яких дозволений експорт збіжжя. Одне джерело в страховій галузі повідомило, що процедури «мають вигляд обнадійливого набору правил», проте наразі не відомо, чи всі сторони будуть їх дотримуватися.

22 липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі «Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів», яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду підписано між Туреччиною, ООН та Росією.

В рамках реалізації домовленостей з портів Одеса, Чорноморськ та «Південний» вийшли уже 12 суден, які вивезли більш ніж 370 тис. тонн агропродукції до семи країн світу.

Крім того, 7 серпня порт Чорноморськ прийняв під завантаження кукурудзою балкер Fulmar S — перше судно, яке зайшло в український морський порт з моменту повномасштабного російського вторгнення.

8 серпня балкер Polarnet (прапор — Туреччина), який одним із перших взяв участь в реалізації Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, успішно пройшов перевірку інспекційною групою в Стамбулі та прибув до кінцевого пункту призначення — турецького порту Деріндже.

У першу чергу з українських морських портів виходять судна з продовольчими вантажами, що були заблоковані там з початку російського військового вторгнення.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *