Зерновий коридор: балкерам із продовольством обіцяють пріоритетність у Босфорі

З метою збільшення обсягів експорту великим суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в рамках зернового коридору, продовжили пріоритетність при проходженні Босфору.

Як повідомила прес-служба Міністерства аграрної політики та продовольства, таке рішення було прийняте 18 січня під час засідання Координаційної ради з питань логістики в сільському господарстві. Питання було порушено через сповільнення інспекції JCC у Босфорі, в якій беруть участь і представники Росії.

З початку 2023 року середня кількість інспекцій становить 2,5 судна за добу, проти 3,5 у грудні 2022 року, нагадали в Мінагропроді. Відповідно, у Босфорі сформувалася велика черга суден, за січень спостерігається зменшення експорту. Станом на 18 січня в Босфорі на інспекцію очікувало 121 судно (28 — з агропродукцією на борту, 93 — судна, які йдуть до портів під завантаження). Середній час очікування — від 2 до 5 тижнів, що також призводить до мільйонних збитків вантажовласників.

Щоб покращити ситуацію та спланувати роботу портів, учасники Координаційної ради підтримали продовження строку дії рішення від 23 листопада 2022 року щодо продовження надання пріоритету суднам, при проходженні Босфору в рамках «зернового коридору», чиє корисне навантаження відповідає встановленим вимогам. Згідно з цім рішенням в першу чергу продовжать пропускатися судна з корисним навантаженням від 15 тис. тонн для всіх типів продовольчої продукції за виключенням олійних та від 6 тис. тонн — для олійних”, — поінформувала прес-служба.

Як зазначили учасники наради, це рішення дозволило зберегти обсяги експорту в грудні 2022 року на попередньому рівні, попри скорочення кількості суден, які пройшли інспекцію та були допущені до завантаження аграрною продукцією.

Щодо покриття воєнного ризику страховими компаніями, що страхують морські перевезення зерна — учасники ринку зазначили, що попри відмову страхувальників Клубу IG покривати ризики, пов’язані з війною, інші страхувальники продовжують укладати договори. Загалом ситуація не загрожує роботі зернового коридору та продовольчій безпеці.

Також учасники Координаційної ради обговорили питання забезпечення електроенергією елеваторів та запровадження окремої електронної черги для вантажів з коротким терміном придатності.

У нараді взяли участь представники Міністерства інфраструктури, Міністерства економіки, Державної податкової служби, Державної митної служби, керівництво «Укрзалізниці», портів, обласних адміністрацій.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *