Залізничний транзит українського зерна через Білорусь є поганою ідеєю — президент Литви

Використання білоруської залізниці для транспортування експорту українського зерна до портів на Балтійському морі — це погана ідея, оскільки пошкоджені раніше та з цією метою відремонтовані залізниці на українсько-білоруському кордоні можуть послужити новим військовим ударам. Про це заявив президент Литви Гітанас Науседа, пише Delfi.

Давайте спочатку подивимося з позиції України. Потрібно упорядкувати всю інфраструктуру, потрібно упорядкувати рух. Та чи не станеться так, що за цією налагодженою інфраструктурою на якомусь на етапі війни рухатиметься військова техніка у зворотному напрямку? Їм слід дуже обережно оцінювати таку перспективу”, — сказав Науседа.

За його словами, президент Білорусі Олександр Лукашенко дав зрозуміти, що підтримує російську військову агресію, а отже, про перевезення вантажів через цю країну не може бути й мови.

На мій погляд, останнім часом ситуація тільки погіршилася, і Лукашенко показав, що він в одному човні з Володимиром Путіним у цій мерзенній агресії. Моя думка та оцінка не змінюються — треба шукати інші альтернативи”, — наголосив Науседа.

Він додав, що не бачить також можливості поновлення транзиту білоруських добрив через Литву — таку умову для перевезення українського зерна через Білорусь висуває Лукашенко.

Європейський Союз ввів дуже чіткі санкції щодо добрив, Литва повторила ці санкції, і що — давайте заплющимо очі і скажемо, що Лукашенко раптом став набагато прийнятнішим лідером або зробив щось добре, тому ми маємо скасувати ці санкції?”, — наголосив президент Литви.

Зараз зерно та інша продукція з України доставляється до литовського порту Клайпеда через Польщу.

Минулої п’ятниці Лукашенко та генсек ООН Антоніу Гутерріш обговорили транзит українського зерна до балтійських портів, але Мінськ наполягає на білоруському експорті.

В середині травня заступник міністра економіки — торговий представник України Тарас Качка повідомив, що Україна не виключає можливості створення гуманітарного коридору через Білорусь для постачання українського зерна до портів країн Балтії через стислі терміни для налагодження експортної логістики. Водночас, за його словами, політично ця опція є менш прийнятною, ніж розблокування портів.

Раніше міністр транспорту Литви Марюс Скуодіс назвав два шляхи вивезення зерна з України: розблокувати за допомогою міжнародних структур українські порти або створити гуманітарний коридор для перевезення вантажів через Білорусь до портів країн Балтії.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *