Юристи Legrant довели завищення орендної плати внаслідок дискримінації стивідора територіальним відділенням ФДМ

Юридична компанія Legrant успішно реалізувала знаковий для портової галузі кейс щодо визнання дій територіального відділення Фонду державного майна (ФДМ) стосовно портового оператора дискримінаційними.

Як повідомила прес-служба Legrant, днями Апеляційний суд підтвердив висновки Антимонопольного комітета (АМКУ) у справі щодо порушення економічної конкуренції з боку уповноважених органів державної влади, внаслідок чого стивідор вимушено сплачував завищену орендну плату за користування держмайном упродовж тривалого часу.

Портовий оператор звернувся до Legrant з проханням вирішити складний спір щодо оплати за орендоване держмайно.

Як виявилося, кілька років поспіль уповноважені органи державної влади зволікали з пролонгацією договору оренди. Наприкінці завершення його терміну дії стивідору запропонували вкрай завищену ставку орендної плати, яка втричі перевищувала економічно обґрунтований рівень. Опинившись фактично на межі втрати бізнесу через ризики припинення дії договору, стивідор був змушений погодитись на конче невигідний розмір орендних платежів та сплачувати їх упродовж тривалого часу”, — повідомили у юрфірмі.

Щоб захистити інтереси портового оператора, Legrant звернулася до АМКУ. Антимонопольний комітет встановив, що уповноважені органи влади, зокрема, територіальне відділення ФДМ, порушили законодавство про економічну конкуренцію під час пролонгації договору. Органи влади оскаржили рішення у судовому порядку, однак Господарський суд міста Києва підтвердив законність та обґрунтованість рішення АМКУ на користь портового оператора. Тепер до аналогічних висновків дійшов і суд апеляційної інстанції.

Поза сумнівом, це прецедентний кейс для всього портового бізнесу. Вперше в історії галузі ми домоглися перегляду орендної плати, довівши порушення економічної конкуренції та дискримінаційний підхід з боку уповноважених органів державної влади. Критично важливо також і те, що суд не лише наголосив на неприпустимості дискримінації портового оператора, але й визнав вимушений характер згоди стивідора на сплату орендної плати та економічно необґрунтовану завищену ставку”, — прокоментувала керуюча партнерка Legrant Тетяна Тітаренко.

За її словами, такий підхід дозволить перевести справу у прикладну площину відшкодування стивідору завданих збитків, які сягають десятків мільйонів гривень.

Читайте також: Кабмін змінив умови оплати за оренду держмайна: до чого готуватися стивідорам?

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *