Як побудувати коридор для контейнерних перевезень Румунія—Україна в умовах війни

Російський напад на Україну занурив нас у реалії війни і першочергово позначився на логістиці, котра набуває особливого значення у воєнний час. Саме від логістики залежить, чи налагоджено постачання усього необхідного для фронту та тилу. Безліч вантажів, серед яких не лише комерційні, а й воєнні та гуманітарні, накладає на українських логістів велику відповідальність та зумовлює потребу в тому, аби краще адаптуватися до незвичних умов.

Новий експортний маршрут

Коли українські логісти та експедитори зіткнулися з потребою на практиці перебудовувати логістичні ланцюги, це стало великим випробуванням. Але не зупинило тих, хто любить свою роботу та хоче, щоб економіка України працювала. Саме практичний досвід у новий умовах дав змогу відпрацювати новий інтермодальний експортний маршрут Україна—Румунія. Наші фахівці використовували для цього два види транспорту — залізничний та водний.

Якщо говорити доступною мовою, були виділені й підготовлені документи морського регістру для 30 порожніх контейнерів, а самі контейнери були відвантажені на платформи та відправлені до Ізмаїльського порту.

На сьогодні Ізмаїльський порт має технічне обмеження в обробці контейнерів. Тому нам довелося вирішувати це завдання шляхом обробки контейнерів у порту за прямим варіантом — одразу на судно. Після оформлення судна контейнери пішли до румунського порту для завантаження.

Описана схема є дуже важливою для гуманітарних вантажів. Зокрема, наша команда доставила в Україну 25 контейнерів з гуманітарними вантажами від міжнародних фондів. А це означає, що новий транспортний коридор вже побудований і праціює.

Подальші перспективи

В умовах війни про перспективи багато хто говорить боязко. Цього слова остерігаються, коли йдеться про виживання галузі в цілому та окремих гравців. Звичайно, не варто применшувати того, що таке елементарне виживання транспортно-експедиторських компаній та збереження колективів і безперервності роботи вже є неабияким досягненням в умовах війни. Але, на мій погляд, якщо не говорити про перспективи та можливості, це призведе до того, що ми не бачитимемо перед собою варіантів для розвитку. Тому потрібна сміливість та відвага — так само, як ЗСУ показують її на фронті, представники логістичного фронту теж можуть іти до перемог у своїх напрямках роботи. Отож, поговоримо про перспективи. Якими вони будуть?

Можливості для швидких та доступних перевезень гуманітарних вантажів

Швидкі перевезення — звучить сміливо. Та якщо використовувати у транспортному коридорі інтервокальний принцип, це цілком реально. Саме так можна забезпечити оптимальний графік постачань та рух вантажів за розкладом. Це, своєю чергою, сприяє прогнозованості доставки.

Варто відзначити те, що будь-яка прогнозованість у нинішніх умовах має велике значення. Ще кілька років тому були популярними теорії про так званий VUCA-світ. Ця абревіатура означає нестабільність, невизначеність, складність та неоднозначність. Спочатку експедитори й логісти з усього світу побачили реалізацію концентрованого варіанту цієї реальності, коли розпочалася пандемія COVID-19.

Варто було лише трохи адаптуватися та почати говорити про тренд на стабільність галузі, як війна внесла свої корективи у реалії. Тож представникам галузі довелося адаптуватися до зовсім нових умов. Тепер усі концепти та теорії про непрогнозований світ втілилися в Україні дуже чітко. Це помічає вже багато експертів. Тому представникам української логістики доводиться працювати в сфері, де не лише ринок є дуже динамічним та нестабільним, а й існує щоденна загроза для життя та здоров’я. Саме тому перебудова логістичних ланцюгів дається непросто. І організаційно, і психологічно. Але змога українських логістів це робити — свідчення високої фахової придатності та майстерності.

Тож зі спеціалістами такого рівня держава точно витримає навантаження у транспортно-логістичній сфері. Але й самим спеціалістам варто цінувати свій досвід, систематизувати його та вже з усім іншим світом ділитися, показуючи, що українські логісти можуть не лише наслідувати, а й задавати стандарти роботи. Тому війна — не привід відмовлятися від амбітних цілей.

Перспектива розвитку інтермодальних контейнерних перевезень баржами

Цю можливість варто використовувати, оскільки вона несе у собі багато перспектив. Перш за все, можна зменшити транзитний час. По-друге — такий спосіб перевезень є ритмічним та прогнозованим. І з фінансової точки зору оптимізація затрат — величезний плюс.

Проблеми взаємодії з органами місцевої влади

Якщо говорити про комплексний контекст ситуації, неможливо утриматися від аналітики деяких очевидних проблем. Наприклад, зараз Південний Інтермодальний Транспортний Коридор не працює саме з причини відсутності належної взаємодії з органами влади. Локальні логістичні питання часто залишаються без належної уваги на централізованому рівні.

Дійсно, працювати зараз дуже непросто. Зі свого боку, команда NG Shipping робить усе можливе, аби підтримувати логістичний фронт України.

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *