Виробництво морських контейнерів скоротилося до мінімуму за 13 років
За підсумками першого кварталу 2023 року світове виробництво контейнерів скоротилося порівняно з аналогічним періодом минулого року на 71% — до 306 тис. TEU.
Як свідчать дані консалтингового агентства Drewry, це найнижчий рівень з 2010 року.
За прогнозами, обсяг виробництва контейнерів за підсумками 2023 року становитиме 1,8 млн TEU.
У Drewry зазначають, що, оскільки попит знизився, в даний час кілька заводів з виробництва контейнерів закриті або працюють за режимом скороченого робочого дня, їх перехід на звичайний графік очікується лише у червні. Зазначається також, що виробництво на двох нових фабриках у В’єтнамі — Hoa Phat Group в Цай Меп та консорціуму Ace Engineering і Seojin Systems у Хайфоні — розпочнеться не раніше третього кварталу цього року. Загальна продуктивність цих заводів, які планується випустити до 2026 року, оцінюється в 600 тис. TEU щороку.
Крім того, з початку 2023 року зафіксовано рекордні обсяги повернення контейнерів лізинговим компаніям і активну утилізацію старіючого контейнерного парку. За прогнозом Drewry, цьогоріч будуть використовуватися контейнери загальною місткістю 2,8 млн TEU.
Очікується, що цього року світовий контейнерний флот скоротиться на 2% — до 49,8 млн TEU, і це буде перше зниження за 14 років. Згідно з прогнозом, обсяги морських контейнерних перевезень у 2023 році зростуть лише на 1%, але в найближчі кілька років очікується відновлення попиту через відновлення світової економіки, яке вплине на введення нових контейнеровозів.
У 2024 році, згідно з прогнозом Drewry, виробництво повинно зрости більш ніж удвічі. Надалі глобальний контейнерний парк буде рости помірними темпами, збільшуючись в середньому на 2,9% на рік до 2027 року, зазначає агентство.