Війна може спричинити брак моряків для світового флоту

Вторгнення Росії в Україну вплине на пропозицію моряків для екіпажів світового торгового флоту. Особливо це стосується офіцерів, яких вже стало менше, що обов’язково призведе до зростання інфляції заробітної плати та підвищення витрат на експлуатацію суден.

І Росія, і Україна історично надавали світовому торговому флоту велику кількість офіцерів і рядового складу. Drewry оцінює поточну кількість російських офіцерів у 46,5 тис., українських – 41 тис.; рядового складу — приблизно 41,2 тис. і 32,4 тис. відповідно.

Ці оцінки стосуються глобального торгового флоту та виключають менші «локальні» торгівельні судна і ті, що задіяні у каботажних операціях. За оцінками Drewry, відповідний глобальний склад морських офіцерів становить приблизно 650 тис., рядовий склад — 920 тис. Таким чином, якщо говорити про офіцерів, то сукупна пропозиція Росії та України становить близько 13% світової, рядового складу — 8%.

Російські та українські офіцери у великій кількості працюють на танкерах, як нафтових, так і газових. Нагадаємо, що цей сектор судноплавства потребує від офіцерів найвищого рівня кваліфікації і досвіду. Саме цей сектор відчує першим брак кваліфікованої робочої сили.

Значна частина російських та українських моряків вже мають будинки за кордоном, і тому вони будуть менш обмежені у вільному пересуванні між суднами і суходолом під час зміни екіпажу. Але Drewry вважає, що вони становлять менше 20% наявного пулу, і візові наслідки можуть виникнути, якщо вільне пересування російських громадян буде обмежено міжнародною спільнотою. Отже, значна кількість російських моряків буде вражена безпосередньо.

Для українських моряків, які зараз перебувають у морі, репатріація буде дуже важкою, враховуючи воєнний стан в Україні, що унеможливлює повітряне сполучення з країною. Для українських моряків, які на момент початку війни перебували вдома, ситуація є ще складнішою. З низки причин вважається, що їм буде дуже важко або неможливо потрапити на судно для наступного запланованого рейсу.

Знову з’являться подовжені службові поїздки, які були звичайними під час розпалу пандемії COVID-19. Наразі існує певна гнучкість, якщо говорити про розвёязання проблеми у короткостроковій перспективі. Але в середньостроковій перспективі пропозиція може скоротитися, оскільки морякам у будь-якому разі доведеться залишити судно, а прямі заміни екіпажу можуть стати неможливими.

На постачання російських моряків можуть найбільше вплинути візові обмеження, введені міжнародним співтовариством. Враховуючи те, як швидко змінюється ситуація, роботодавці можуть двічі подумати, чи наймати російських моряків, якщо вони не можуть надійно доставити їх на судна, як планувалося. Банківські обмеження, накладені на Росію, також можуть зробити оплату морякам проблематичною, додаючи причин, через які компанії можуть звертатися до моряків інших національностей для поповнення екіпажів своїх суден.

У цьому відношенні індійські моряки, ймовірно, будуть головним вибором, хоча є й інші опції. Заробітна плата в Індії подібна до російської та української, а пропозиція моряків висока. Однак, як згадувалося раніше, з огляду на наявну обмеженість пулу офіцерів, кваліфікованої робочої сили може не вистачити.

Drewry очікує, що це може спричинити інфляцію заробітної плати морських офіцерів у першу чергу.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *