Вантажна база зернових може скоротитися удвічі наступного року — УКАБ

Через низку несприятливих факторів вантажна база для перевезення зернових наступного року може суттєво скоротитися. Таку думку висловив очільник Українського клубу аграрного бізнесу (УКАБ) Роман Сластьон, передає Rail.insider.

Виступаючи на онлайн-конференції «Український експорт — як отримати вихід до моря?» у середу, 23 листопада, очільник УКАБ зазначив, що база для перевезень зернових наступного року «очевидно буде в рази меншою», зокрема, через зниження на 25% посівних площ озимої пшениці, меншу врожайність внаслідок скорочення закупівель мінеральних добрив до рівня 30-40% від минулого року, а також через подорожчання логістики.

Питання в логістиці. Ми бачимо, що вона зараз збільшилася у вартості по Україні в три рази до наших портів, до європейських портів — в два рази. Від того, що логістика з’їдає і заробляє додаткову маржу $60-80 на тонні — це прямий збиток для сільгоспвиробника, — якщо брати поточну ціну десь близько $120 за тонну кукурудзи та пшениці в центральному регіоні Україні. Збиток точно не стимулює сіяти у наступному році і, на жаль, база до перевезень в наступному році при такому підході автоматично буде зменшена десь в два рази. І що тоді будуть роботи перевізник «Укрзалізниця» і власники вагонів? Знову піднімати тарифи? Яким чином ми будемо виживати в наступному році?”, — зауважив Сластьон, закликавши до пошуків компромісів та балансу інтересів.

Він також попросив «Укрзалізницю» збільшувати пропозицію зерновозів на аукціонах.

Заклик до «Укрзалізниці» — почати збільшувати пропозицію аукціонів для того, щоб збалансувати інтереси між всіма учасниками”, — сказав очільник УКАБ.

Своєю чергою, виступаючи на конференції, заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов зазначив, що тариф перевізника у вартості зернової логістики складає $10-12.

Дійсно логістика для аграріїв збільшилася до $170-190 за тонну. Проте якщо розкласти цю вартість на складові, то саме перевезення територією України залізничним транспортом на відстань 650-700 км, «Укрзалізниця» за ці послуги бере лише $10-12 доларів за тонну. Якщо везти зерно у вагонах «Укрзалізниці», то це ще додатково від $20 до $50. Все інше — це послуги терміналів на кордоні, витрати на іноперевізників за кордоном і вартість перевалки в портах. Тому треба зосередити увагу на тому, як здешевіти ці послуги”, — зауважив Ткачов.

На думку представника «Укрзалізниці», аграрна логістика високовартісна через те, що «інфраструктурні можливості значно менше потреб ринку». Він наголосив, що головна проблема — малі потужності європейських портів.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *