В європейських портах збільшуються черги ЗПГ-танкерів на розвантаження
Вичерпання вільних потужностей для приймання зрідженого природного газу (ЗПГ) в Європі призводить до збільшення часу очікування розвантаження танкерів із ЗПГ, скорочення суднових потужностей у всьому світі, що стає новим чинником зростання ціни на пальне. Про це свідчать дані аналітичної компанії Rystad Energy, передає «Інтерфакс-Україна».
Експерти констатують брак вільних місць для розвантаження танкерів і місць для стоянки на терміналах у Північно-Західній Європі, включно з Великою Британією, при тому, що газопроводи з країн-імпортерів ЗПГ до сусідніх держав уже працюють на повну потужність.
Зростає час очікування танкерів на розвантаження, фактично багато суден у відкритому морі перетворилися на плавучі сховища, зазначає Rystad. Це зменшило кількість доступних на ринку суден і призвело до зростання чартерних ставок в Атлантиці.
З огляду на те, що більшість суден на спотовому ринку курсують через Атлантику в Європу, постраждала пропозиція суден у Тихому океані, що також призвело до збільшення фрахтових ставок і в АТР.
За даними Gas Infrastructure Europe, за сім днів 16-22 травня приймання ЗПГ-терміналів Європи скоротилося на 4% проти показника за перші сім днів травня. Водночас запаси у терміналах зросли на 9%. Середній рівень використання пропускної спроможності терміналів залишається меншим за 65%.