«Укрзалізниця» змінила методику обрахування вагонної складової у вартості перевезень

«Укрзалізниця» з 1 серпня змінила методику обрахування вагонної складової у вартості вантажоперевезень у вагонах власного парку територією України. Про це повідомила прес-служба компанії.

Раніше для обрахування вагонної складової у вартості перевезень вантажів вагонами «Укрзалізниці» використовувалася методика, за якою термін використання вагонів визначався діленням відстані перевезення на нормативну швидкість доставки вантажу. Зазначена нормативна швидкість становила 200 кілометрів на добу для повагонних відправлень і 320 кілометрів на добу для маршрутних відправлень.

Разом із тим останні 10 років фактична швидкість руху вагонів значно менша за нормативну через зношеність залізничної інфраструктури, рухомого складу й через збільшення кількості операторів вагонного парку на мережі. Таким чином, при застосуванні нормативної швидкості в розрахунку терміну використання вагонів кількість розрахованих діб використання вагона абсолютно не відповідала дійсності”, — зазначається у повідомленні.

Водночас, як зауважують в «Укрзалізниці», на ринку використання вантажних вагонів наразі діє інша методика, яку прив’язано до фактичної швидкості руху вагонів на різних маршрутах. Через це «Укрзалізниця» хоч і мала вищий рівень ставок плати, ніж у приватних операторів ринку, але отримувала кошти за значно менший термін використання власних вагонів. Тепер державна компанія перейде на обрахування вагонної складової вартості вантажних перевезень з урахуванням фактичної, а не нормативної швидкості руху вагонів.

В компанії зазначили, що у серпні 2022 року вантажовласники відчують ріст вагонної складової у вартості перевезень вантажів вагонами «Укрзалізниці», адже фактично при розрахунку різко зросте кількість днів використання вагонів, а ставки плати залишаться на поточному рівні.

Проте надалі з підвищенням вартості використання вагонів «Укрзалізниці» очікується зменшення попиту на вагони «Укрзалізниці» у поточному місяці, а за рахунок зменшення коефіцієнту утилізації вагонів очікується зменшення ставок плати до ринкового рівня. Більше того, експортери товарів та продукції з України частково компенсують у серпні підвищення вагонної складової в тарифі перевезення за рахунок зниження майже на 25% курсу гривні до долара США”, — пояснили в «Укрзалізниці».

Водночас у компанії наголошують, що нормативна швидкість доставки вантажів не змінюється й становить, як і раніше, 200/320 кілометрів на добу.

Таким чином, «Укрзалізниця» як відповідальний перевізник несе зобов’язання доставки вантажів у встановлені терміни, і жодних змін у цьому питанні не планується”, — підсумувала залізнична компанія.

Зазначені зміни щодо застосування фактичної швидкості руху вагонів стосуються виключно розрахунку вартості використання вагонів «Укрзалізниці»

У 2018 році Міністерство інфраструктури надало «Укрзалізниці» повноваження самостійно встановлювати плату за використання власних вагонів.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *