«Укрзалізниця» закликала облаштувати пункт перестановки візків на литовському кордоні для сполучення з портами на Балтійському морі

В «Укрзалізниці» вважають, що будівництво пункту перестановки візків вантажних вагонів на станції Шяштокай може збільшити потік вантажів до портів Литви та Латвії. Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, передає Rail.insider.

Ми в перші же місяці (після широкомасштабного вторгнення 24 лютого, — ред.) звернулися до європейських колег і попросили на станції Шяштокай організувати пункт перестановки візків, щоб організувати рух залізничним транспортом між Україною та Литвою через Польщу. Ми готові виділити навіть свої домкрати. Проте, нам повідомили, що цей проєкт у європейських реаліях, через процедури відведення земель, проведення тендерів, в кращому випадку буде реалізований лише у квітні наступного року. Майже рік на реалізацію. Тому у мене питання до колег, зокрема, портовиків країн Балтії. Невже у вас немає ресурсу, щоб швидко натиснути на чиновників, та організувати у Шяштокай пункт перестановки візків? Ми тоді швидко обсяг експортних вантажів, які не можуть поглинути порти Польщі та Румунії, із задоволенням відправимо на порти Литви та Латвії, зокрема, до Клайпеди”, — повідомив Ткачов.

Разом із тим, він розповів, що «Укрзалізниця» планує до 2025 року збільшити кількість прикордонних переходів до 19 з нинішніх 13.

Ми займаємося прикордонною інфраструктурою, електрифікуємо, ремонтуємо колії, які підходять до державного кордону. У нас є в програмі електрифікація Ковель—Ізов—Держкордон, Ковель—Ягодин—Держкордон. Є ремонти на ділянках Ужгород—Чоп—Батьове, Івано-Франкіськ—Рахів—Берлібаш, Сянки—Самбір. Близько 15 проєктів по інфраструктурі. Ми додатково будуємо колії на прикордонних станціях для організації терміналів. Маємо програму оновлення та збільшення кількості локомотивів, які будуть обслуговувати прикордонне сполучення, є плани облаштування власних терміналів, проводиться організаційна робота щодо спільного догляду потягів”, — сказав представник «Укрзалізниці».

Ткачов наголосив, що за 8 місяців кількість візків на прикордонних пунктах перестановки «Укрзалізниця» збільшила в 10 разів: «Якщо було 350 візків, то зараз — 3800».

Проте лише відкриття додаткових переходів, за його словами, не вирішить питання із перевезеннями загалом українського експорту. Питання в тому, що європейська транспортна система не в змозі поглинути 140 млн українських експортних вантажів. Питання, зокрема, у потужності найближчих портів у Польщі та Румунії.

Що нам кажуть поляки? Зараз ми маємо чотири прикордонні переходи, буде ще три. Але поки не буде поглинання вантажів портами Польщі, меткомбінатами, то збільшення перевезень не буде”, — сказав він.

Проте, за його словами, нові переходи, по-перше, є альтернативою морському шляху, по-друге, будуються на перспективу для інтеграції України в ЄС.

З іншого боку, є прогрес щодо перевезення аграрних вантажів.

Якщо ми по аграріям на початок широкомасштабної війни передавали по стикам 220 вагонів на добу, то вже передаємо 660″, — додав Ткачов.

Наразі зерно до литовських портів через станцію Шяштокай перевозиться у контейнерах. Везти зерно автотранспортом вважається недоцільним через високу вартість логістики. Інший варіант — будівництво широкої колії через Польщу потребує багато часу і ресурсів, а, крім того, іде всупереч європейській політиці безпеки та уніфікації стандартів.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *