Україна хоче перевести до портів на Балтійському морі частину вантажопотоку з Азово-Чорноморського басейну

Україна розглядає можливість створення нових транспортних коридорів через Польщу і країни Балтії в умовах блокування російською армією портів на Чорному та Азовському морях. Про це ішлося на зустрічі міністра інфраструктури України Олександра Кубракова з балтійськими та польськими колегами минулого тижня, пише естонське видання err.ee.

Насамперед Україна хоче знайти можливості для експорту зернових та металопродукції на світовий ринок. Виходячи зі специфіки товару можна було б використовувати порти Балтійського моря, а вантажі до них перевозити переважно залізницею. Щорічний експорт зерна з України складає кількадесят мільйонів тонн.

За словами міністра економіки Естонії Тааві Ааса, «відповідне бажання існує», проте є чимало технічних проблем, які потрібно подолати, щоб українці могли перевозити необхідний обсяг товарів. Зокрема, необхідно розв’язати проблеми із перетином кордону залізницею, щоб пустити більше поїздів. Проблема також полягає в різній ширині колії.

Хочемо запропонувати Україні допомогу та зі свого боку дивимося, який склад можна було б використовувати для перевезення українських товарів. Паралельно з Латвією та Литвою ми останнім часом також наблизилися до створення регулярної лінії вантажних перевезень під назвою «Бурштиновий поїзд» Бажання України може прискорити цей процес”, — зазначив виконавчий директор естонського державного залізничного оператора Operail Рауль Тоомсалу.

Аас своєю чергою додав, що давно настав час пустити між трьома країнами Балтії регулярний товарний поїзд, який за необхідності зміг обслуговувати й українські товари.

Швидкі дії та укладання угод з партнерами з Латвії та Литви зараз важливі, як ніколи раніше”, — наголосив він.

Раніше президент Латвії Егілс Левітс заявив, що його країна може допомогти Україні з експортом зернових через латвійські порти. Окрім того, до Литви планують відправити тестовий потяг з українською агропродукцією.

Також Україна та Польща домовилися створити спільне логістичне підприємство, покликане кардинально збільшити обсяг залізничних перевезень українського експорту до ЄС та на світові ринки через Європу.

Після початку масштабного російського вторгнення морські порти України були закриті через мінну небезпеку, а також через загрозу піратства з боку кораблів ЧФ РФ.

ООН попередила, що закриття українських портів у Чорному морі може спровокувати глобальну продовольчу катастрофу, яка призведе до голоду, масової міграції та політичної нестабільності у світі. 

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *