Мінекономіки хоче поширити підписану в Стамбулі зернову угоду на експорт металу

Україна розраховує, що стамбульську угоду, яка дозволила розблокувати українські порти в Чорному морі для експорту зерна, можна буде поширити і на інші товари, такі як продукція металургії, пише Financial Times.

Заступник міністра економіки — представник з питань торгівлі України Тарас Качка висловив надію на те, що всі сторони «Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів», яка була підписана у Стамбулі наприкінці липня й покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив, будуть виконувати свої зобов’язання. Він також припустив, що вона може бути зразком для подальших угод, оскільки трейдери та експортери «завжди перевіряють межі».

Це угода про логістику, про рух суден через Чорне море. Яка різниця між зерном і залізною рудою?”, — наголосив Качка.

За словами торгового представника України, у липні експорт зерна альтернативними маршрутами — дорогами, залізницею та річкою Дунай — становив близько 3 млн тонн. Це менше половини того обсягу, який до війни експортувався через морські порти.

Міністерство аграрної політики прогнозує, що цього року в Україні зберуть 67 млн тонн зерна проти рекордних 86 млн тонн у 2021 році. Навіть за умови пом’якшеної блокади Чорного моря українські аграрії посівна кампанія буде скромнішою, додав Качка.

Радник Президента України Володимира Зеленського Олег Устенко зазначив, що зняття блокади з українських портів у Чорному морі може допомогти запобігти економічній катастрофі. Він зазначив, що до війни велика частина українського експорту йшла транзитом через Чорне море. Післявоєнне зростання логістичних витрат, пов’язане зі спробами переспрямувати експорт залізницею або автомобільним транспортом, зробило українську продукцію неконкурентоспроможною на світовому ринку.

Старший радник Президента України Володимира Зеленського Михайло Подоляк вважає, що Росія, ймовірно, буде дотримуватися угоди якийсь час, поки це відповідає її економічним інтересам.

Мені здається, що ці каравани якийсь час будуть ходити туди-сюди, паралельно з російськими караванами, які теж хочуть возити своє зерно. Росія шукатиме спосіб знову все це заблокувати. Це мій песимістичний і оптимістичний сценарій, зліплені воєдино”, — прогнозує Подоляк.

22 липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі «Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів», яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали і з Росією.

Перше судно за цією програмою, яке прямує до порту Тріполі у Лівані з 26 тис. тонн української кукурудзи, пройшло «зерновим коридором» з Одеського порту 1 серпня, а 3 серпня в Стамбулі успішно пройшло перевірку інспекційною групою.

5 серпня з портів Чорноморськ та Одеса вирушив перший караван у складі трьох суден: Navi Star, Rojen та Polarnet. Вони прямують до Туреччини, Великої Британії та Ірландії.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *