УДП поверне майже втрачений плавкран

ПрАТ «Українське дунайське пароплавство» (УДП) поверне собі унікальний плавкран, який п’ять років тому віддали приватній одеській компанії. Про це повідомив в.о. генерального директора УДП Дмитро Москаленко.

Плавкран СПК-1/35 для Дунайського пароплавства був побудований у 1985 році в Угорщині. Це справжній велетень довжиною майже 40 метрів, водотоннажністю 1224 тонн, вантажопідйомністю 35 тонн. Потужність головного двигуна — 530 кВт. Знайти на Дунаї аналогічну за параметрами техніку досить складно.

Плавкран використовувався для робіт на сліпі зі сліповими візками, або з великими вантажами 10 і більше тонн, які не могли обробляти берегові крани. У 90-ті роки кран працював навіть в якості дизель-генератора, забезпечуючи електроенергією декілька цехів заводу! У 2018 році в УДП вирішили, що плавкран заводу більше не потрібний та віддали його в оренду ТОВ «Гідробудмеханізація» з міста Одеса. Кран перегнали до одеського порту”, — написав Москаленко у Facebook.

Ставка оренди спочатку складала $300 на добу — як за звичайний автокран на базі вантажного автомобіля. У перший же рік експлуатації компанія заборгувала УДП приблизно $20 тис. Проте з орендатором продовжували співпрацю. На початку 2022 року екскерівництво УДП уклало з «Гідробудмеханізацією» черговий договір, за яким орендар заборгував вже майже 1 млн грн.

Строк дії договору сплинув ще 30 червня, проте ані заборгованість, ані сам кран нам не повертають. Позов про стягнення заборгованості розглядається у Господарському суді Одеської області. Наша задача — забрати плавкран та перегнати його в Ізмаїл”, — повідомив Москаленко.

Він наголосив, що транспортування такого об’єкту є дуже недешевою операцією. Проте потужний плавкран є однією із умов модернізації сліпу Кілійського заводу, а також дає можливість виконувати певні операції (наприклад, зняття кришок баржі) без використання портальних кранів. Він може застосовуватися також для перевалки зернових.

Тобто роботи для СПК-1/35 вистачить: для підприємства значно вигідніше самостійно оперувати краном ніж здавати його в оренду. Тому витрати на передислокацію абсолютно виправдані. Ба більше, будемо наполягати на компенсації цих витрат колишнім орендарем”, — підсумував керівник УДП.

Перегін буде виконуватися з Одеського порту через річку Дунай до порту Ізмаїл. Проєкт із забезпечення разового перегону плавкрану розроблений проєктно-конструкторським бюро пароплавства.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *