У Фінляндії б’ють на сполох через російські старі танкери
Фінляндія забила на сполох, що використання Росією старих і неякісно застрахованих танкерів для обходу санкційних обмежень на західний експорт нафти може призвести до екокатастрофи в Балтійському морі. Про це пише The Washington Post.
За даними фінських чиновників, після введення нових обмежень у грудні 2022 року, у Фінській затоці почали з’являтися старі нафтові танкери, хоча раніше вони не проходили цим маршрутом. Змінився і склад суден, і кількість охочих співпрацювати з Росією через санкції та репутаційні ризики.
Сьогодні судна проходять Балтійським морем, хоча насправді вони — купи металобрухту, з екіпажами, які мало знають характеристики цього водного шляху. Такі танкери часто не застраховані, а відсутність страховки підвищує ймовірність того, що у разі розливу нафти або можливого зіткнення вони не зможуть мати достатні ресурси, щоб проводити рятувальні операції.
Побоюючись можливих надзвичайних подій, влада країни вирішила посилити тренування у відповідь на можливі витоки нафти та інші екологічні катастрофи, заявив заступник начальника берегової охорони Фінляндії Мікко Хірві.
Фінляндія також оперативно зібрала обладнання, яке допоможе у ліквідації наслідків стихійних лих, у тому числі плавучі загородження для запобігання розливам нафти та судна, здатні збирати морську нафту.
Незважаючи на відсутність повідомлень про екологічні інциденти, навіть невелика проблема може мати катастрофічні наслідки у неглибокій Фінській затоці, де дуже утруднено очищення акваторії, сказав Хірві. Є можливі ризики, і вони вищі, ніж раніше.
Старі танкери у Фінській затоці — це частина ширшої проблеми. Росія використовує підставні компанії на Близькому Сході чи в Азії. Такі фірми допомагають їй обходити санкції, проте вони часто не мають попереднього досвіду судноплавства.