Транспортна система ЄС технічно не готова перевозити великі обсяги українських вантажів — «Укрзалізниця»

«Укрзалізниця» наголошує на низці проблем з боку транспортної системи європейських країн, які заважають нарощувати обсяги транспортування вантажів залізничними з України до Європи. Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов, передає «Інтерфакс-Україна».

Блок технічних проблем у тому, що транспортна система європейських країн не готова технічно перевозити такі великі обсяги. Їй потрібен додатковий рухомий склад: вагони та локомотиви. Їм потрібно добудовувати певні гілки, щоб можна було пропускати більший обсяг вантажів”, — сказав Ткачов під час онлайн-конференції «Економіка війни: огляд травня та фокус на інфраструктуру» у вівторок, 17 травня.

За його словами, зараз «Укрзалізниця» перевозить лише 2 тис. вагонів або приблизно 130 тис. тонн вантажів на день на західних прикордонних переходах, що приблизно дорівнює 3,8 млн тонн вантажів на місяць. При цьому її власні потужності дозволяють щодня перевозити 3,4 тис. вагонів, або 220 тис. тонн вантажу.

На думку українського залізничного оператора, корінь проблеми полягає в тому, що залізнична інфраструктура України та Європи значно відрізняється за шириною колії. І для того, щоб між цими двома інфраструктурами відбувався обмін вантажами, є лише два способи: здійснювати перевантаження на кордоні або змінювати візки вагонів. При цьому в «Укрзалізниці» відзначають брак перевантажувальних терміналів.

Крім того, найгостріша проблема — у кількості вагонів євроколії 1435. Тобто ми зі свого боку можемо перевезти набагато більший обсяг вантажів, але виникає проблема або нестачі перевантажувальних потужностей, або проблема наявності європейських вагонів”, — сказав Ткачов.

Він також наголосив на наявності ще однієї технічної проблеми, яка полягає в тому, що інфраструктура європейських країн має обмежену пропускну спроможність, оскільки будувалася для потреб внутрішньоєвропейських перевезень.

У Європі частка залізничних перевезень у загальній структурі транспортної системи становить 15-35%, у нас же 65%. Тому європейська інфраструктура спочатку не розрахована на такі великі обсяги перевезення вантажів залізничними”, — пояснив він.

За словами Ткачова, на темпи зростання залізничних перевезень також впливають організаційні питання бізнесу, який багато років будував ланцюжки постачання у бік портів і якому тепер потрібно переорієнтуватися на прикордонні залізничні переходи.

Зараз у нас на мережі вже накопичилося 34 тис. вагонів, які завантажені та очікують на перетин кордону”, — наголосив він.

Крім того, суттєво уповільнює вантажоперевезення наявність низки бюрократичних процедур на кордоні, зокрема процедури фітосанітарного та ветеринарного контролю, що повторюються.

При цьому зростання обсягів залізничного перевезення продовжує відновлюватися: за словами Ткачова, у березні «Укрзалізниця» перевезла 416 тис. тонн агропродукції, у квітні — 638 тис. тонн. Метою є вийти на щомісячний експорт 1-1,5 млн тонн зернової продукції.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *