Суецький канал підвищує транзитний збір із 2023 року
Адміністрація Суецького каналу (Suez Canal Authority — SCA) з 1 січня 2023 року підвищить плату за транзит суден. Про це повідомляє Maritime Executive.
Відповідно до заяви SCA, транзитний збір збільшиться на 15% для всіх типів суден, за винятком суховантажних і круїзних суден, для яких плата зросте на 10%.
Голова SCA Усама Рабі пояснив підвищення збору змінами у глобальній економіці.
Збільшення транзитних зборів пов’язане з тим, що SCA стежить за всіма змінами на судноплавному ринку, відстежує постійно зростаючі фрахтові ставки на більшість типів судів. Вони досягли безпрецедентного рівня, і прогноз наступного року показує, що зростання збережеться», — заявив Рабі.
За його словами, визначення плати за транзит залежить від ряду факторів, найважливішим з яких є середня ставка фрахту для різних типів суден. Минулого року відбулося значне зростання транзитних зборів для контейнеровозів, оскільки їхні фрахтові ставки різко зросли в розпал пандемії коронавірусу.
Рабі додав, що на збільшення транзитного збору також сильно вплинули зростаючі ціни на енергоносії та темпи глобальної інфляції. Ці фактори збільшили експлуатаційні витрати та витрати на навігаційні послуги, що надає канал.
За оцінками SCA, підвищення транзитного збору дозволить каналу збільшити річний дохід на $700 млн.
SCA отримала рекордний прибуток $7 млрд за 2021-2022 фінансовий рік (липень 2021 — червень 2022), що пояснюється серією підвищення тарифів на транзит протягом цього періоду.
Із початку 2022 року SCA двічі підвищувала плату за транзит — один раз у лютому, другий — у березні, посилаючись на зростання світової торгівлі.
Суецький канал — безшлюзовий судноплавний канал, що з’єднує Середземне та Червоне моря і забезпечує найкоротший морський шлях між Європою та регіонами навколо Індійського океану та західної частини Тихого океану. Через канал проходить 10-12% світового морського вантажообігу. Довжина каналу — 160 кілометрів, ширина — до 350 метрів, глибина — 20 метрів.