Ставки балкерного фрахту упали до мінімального рівня майже за місяць
Baltic Dry Index, який відстежує ціни на морські перевезення насипних та навалочних вантажів по всьому світу, у вівторок, 25 жовтня, знизився на 42 пункти — до 1755 пунктів, що є найнижчим рівнем з кінця вересня.
Як повідомляє Reuters, індекс демонстрував зниження п’яту торгову сесію поспіль на тлі слабкого попиту в усіх сегментах суден.
Індекс фрахту суден типорозміру панамакс знизився на 40 пунктів, або на 1,9% — до місячного мінімуму 2113 пунктів. Середньодобова виручка операторів панамаксів впала до $19 тис.
У сегменті супермакс індекс збільшився на 12 пунктів — до 1658 пунктів.
Індекс фрахту кейпсайзів втратив 80 пунктів, або 4%, і досягнув 1955 пунктів. Середньодобова виручка операторів суден цього класу впала до $16,9 тис.
Baltic Dry Index використається як інструмент оцінки міжнародної ділової активності. Він відображає вартість транспортування морським шляхом насипних та навалочних вантажів (руди, зерна тощо) за основними значущими торговими маршрутами балкерами різних типорозмірів — кейпсайз, панамакс і супермакс. На підставі динаміки та значень Baltic Dry Index можна оцінити ділову активність секторів економіки, що є споживачами послуг морських перевізників, аналізувати стан та частково прогнозувати розвиток світової торгівлі, промисловості та економіки в цілому.
Ставки фрахту зростали протягом усього минулого року, постійно оновлюючи багаторічні максимуми, і на початку жовтня вони досягли максимального значення протягом останніх 13 років — 5650 пунктів. Загалом протягом 2021 року Baltic Dry Index збільшився на понад 60%.
Аналітики прогнозували, що ставки фрахту, ймовірно, залишатимуться високими до 2023 року. Це було зумовлено очікуваним негативним впливом штаму «омікрон» коронавірусу COVID-19 на світову економіку, що вплине на логістичні ланцюжки на тлі закриття дедалі більшої кількості портів, у тому числі в Китаї. Проте російське військове вторгнення в Україну внесло свої корективи.