Синдикат Lloyd’s підписав перші контракти на страхування суден з зерном з України
Члени синдикату Lloyd’s of London у середу, 27 липня, підписали перші угоди про страхування суден, які перевозитимуть українське зерно після розблокування портів, щоб судновласники змогли відправити свій транспорт в Україну. Про це повідомив виконавчий директор Lloyd’s of London Джон Ніл, пише Financial Times.
Буквально цього тижня ми намагалися створити інструменти страхування морських вантажів для транспортування зерна. Ми працювали з двома або трьома різними інституціями, аби це сталося. І зараз вони підписуються”, — сказав Ніл.
Він пояснив, що підписантами є групи страховиків, які об’єднують капітал і беруть на себе страхові ризики. За його словами, Lloyd’s був «впевнений» щодо ризиків, які покриваються.
Ми не вважаємо, що це не підлягає страхуванню. Тут немає нічого, що б стверджувало, що це не підлягає страхуванню”, — додав він.
При цьому Ніл зазначив, що більш «складна» ситуація, ніж зазвичай, відіб’ється на ціні страхування.
Премії за вихід у ширший район Чорного моря різко зросли після початку російського військового вторгнення в Україну до 5% від вартості судна з 0,025% до вторгнення.
22 липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі «Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів», яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Наступного дня російські окупаційні війська завдали ракетного удару по Одесі, внаслідок якого зазнала руйнувань інфраструктура Одеського порту.
У Міністерстві інфраструктури заявили, що продовжать підготовку до запуску експорту зерна з морських портів навіть за умов, коли Росія не збирається виконувати свої зобов’язання.
На початку цього тижня ДП «Адміністрація морських портів» розпочало формування караванів для заходу й виходу суден із зерном з портів Одеса, Чорноморськ та «Південний».
Днями Україна випустила прибережне попередження про відкриття коридорів у Чорному морі для проходження суден із продовольчими вантажами, які діятимуть щодня у світлий час доби.