Росія збільшила експорт нафти з чорноморських портів в обхід ембарго на 68% у квітні

Тенденція січня-березня 2023 року щодо скорочення порушень ембарго ЄС та G7 на імпорт російської сирої нафти з портів Чорного моря змінилася у квітні-травні на протилежну — кількість порушень почала зростати. Про це свідчать дані дослідження Інституту Чорноморських стратегічних досліджень та Моніторингової групи BlackSeaNews.

Якщо в січні-березні 2023 року обсяги перевезень російської сирої нафти з Чорного моря в порушення ембарго скорочувалися з 1,274 млн тонн в січні до 476,4 тис. тонн у березні, то в квітні обсяги перевезень збільшилися до 801,6 тис. тонн, а за 20 днів травня — до 1,122 млн тонн. Зростання обсягів перевезень російської сирої нафти в порушення ембарго у квітні склало 325,145 тонн або 68,2% до попереднього місяця, за перші 20 днів травня — 320,598 тонн або 40% до попереднього місяця”, — ідеться в публікації.

Кількість порушень ембарго також почала зростати: якщо в січні таких порушень було 12, в лютому — 7, а в березні — 4, то в квітні їхня кількість збільшилася до 6, а в перші 20 днів травня 2023 року — до 9.

Росія збільшила експорт нафти з чорноморських портів в обхід ембарго на 68% у квітні
Інфографіка: blackseanews.net

На відміну від березня, коли російська нафта доставлялася тільки на рейдову перевалку, у травні була вона доставлена або доставляється до двох портів, що відносяться до країн ЄС — Нідерландів та Іспанії.

Якщо в березні серед танкерів-порушників ембарго лише один танкер належав компанії, що зареєстрована в країні ЄС (Греції), то в квітні порушували ембарго 4 танкери, а за перші 20 днів травня — 5 танкерів грецьких судновласників.

Росія збільшила експорт нафти з чорноморських портів в обхід ембарго на 68% у квітні
Дані: blackseanews.net

Більшість фактів порушень ембарго стосується, як і в попередні місяці, доставки російської сирої нафти на рейдову перевалку до Лаконійської затоки біля узбережжя Греції.

Таким чином, дотримання ембарго країн ЄС та G7 на імпорт російської сирої нафти морським шляхом з Чорного моря майже повністю залежить від спроможності уряду Греції контролювати дії грецьких компаній судновласників та рейдову перевалку, що здійснюється в Лаконійській затоці, що розташована хоча й поза межами територіального моря Греції, але у виключній морській економічні зоні цієї країни”, — зазначають автори дослідження.

На початку червня Євросоюз затвердив шостий пакет економічних та персональних санкцій проти Росії і Білорусі у зв’язку з російським військовим вторгненням до України. Основною складовою шостого пакета санкцій стала заборона на імпорт російської нафти морем. Ембарго набрало чинності з 5 грудня 2022 року для нафти та з 5 лютого 2023 року для нафтопродуктів.

Крім того, коаліція, до якої входять 27 країн Євросоюзу, США, Канада, Японія, Велика Британія та Австралія, встановила цінову стелю на морські перевезення російської нафти поза ЄС, після чого найбільші західні страхові компанії перестали страхувати судна, які транспортують нафту з Росії за ціною, вищою $60 за барель.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *