Росія отримала понад півмільярда доларів за продаж вкраденого в Україні зерна — АР

За допомогою підставної компанії та приховування геолокації суден російські загарбники змогли викрасти і вивезти з України зерно на загальну суму щонайменше $530 млн, що можна класифікувати як військовий злочин. Про це свідчить спільне розслідування The Associated Press і PBS Frontline, передає «Європейська правда».

Розслідування ґрунтується на аналізі супутникових знімків, даних із судових транспондерів, документів, дописів у соцмережах, а також свідченнях фермерів і представників транспортних компаній.

Усього AP змогла встановити причетність до крадіжки українського зерна понад трьох десятків суден, які здійснили більш як 50 рейсів із вивезення зерна з окупованих Росією територій України до Туреччини, Сирії, Лівану та інших країн.

Один із прикладів — маршрут судна Laodicea. 9 липня у Мелітополі у ваговози було завантажене зерно, яке прибуло до порту Феодосія в Криму. Там його перевантажили на Laodicea, після чого з вимкненим транспондером повезли до Лівії та Сирії. Згідно з документами, пунктом відправлення Laodicea був російський Кавказ. Але тамтешній порт надто мілкий для такого великого судна, натомість Феодосія (де воно було помічене на супутникових знімках) якраз підходить.

Коли влітку суховантажне судно пришвартувалося в Лівані, українські дипломати заявили, що судно перевозило вкрадене Росією зерно, і закликали ліванських чиновників конфіскувати його. У Москві тоді назвали ці звинувачення «неправдивими й безпідставними», а генпрокурор Лівану став на бік кремля і заявив, що 10 тис. тонн ячмінного й пшеничного борошна не були вкраденими, дозволивши судну розвантажитися. Утім розслідування показало, що сирійський рейс судна Laodicea був «частиною складної контрабандної операції під керівництвом РФ».

Laodicea — одне з трьох суден, якими володіє сирійська державна компанія Syriamar Shipping, що з 2015 року перебуває під санкціями США. Ці судна здійснили мінімум 10 рейсів із окупованого узбережжя України до Сирії, Лівії та Туреччини.

Окрім сирійської компанії, до викрадення зерна з України причетна російська державна «Об’єднана суднобудівельна корпорація» (ОСК), яка постачає військово-морському флоту РФ кораблі й підводні човни. Через дочірню компанію Crane Marine Contractor вона придбала три судна, що здійснили не менш як 17 рейсів від окупованої України до Туреччини й Сирії.

Так, судно «Міхаіл Нєнашев» вирушило із Севастополя із вимкненим транспондером і 25 червня прибуло до турецького порту Дьортіол і розвантажило зерно. Причал, куди прибуло судно, належить турецькій компанії, якою володіє наближений до Путіна російський олігарх Віктор Рашніков. За документами «Міхаіл Нєнашев», як і Laodicea, завантажився зерном у порту Кавказ.

В окремих випадках супутникові знімки фіксували, як російські судна перевантажували зерно на інші просто в морі — біля берега окупованого Росією Криму. Таке відбувається доволі рідко і, як правило, свідчить про прагнення приховати походження вантажу.

Згідно з розслідуванням AP та PBS, імовірно, покупцем краденого українського зерна могла бути Туреччина. Уже згадані Laodicea і «Міхаіл Нєнашев» інколи прибували до портів з елеваторами, якими володіє державна структура — Зернова рада Туреччини.

У червні турецька влада стверджувала, що серйозно ставиться до повідомлень про прибуття до країни викраденого українського збіжжя, та не знайшла доказів, що це підтверджують. Але лише минулого тижня АР зафіксувало судно «Матрос Кошка», яке за документами мало б завантажуватися на Кавказі, але фактично робило це в порту Севастополя.

У вересні Служба безпеки України (СБУ) повідомила про підозру капітанам суден «Матрос Кошка» і «Амур-2501» під російським прапором, які брали участь у незаконному перевезенні окупантами українського зерна з Криму до третіх країн.

Крім того, на початку вересня Шевченківський районний суд Києва заочно наклав арешт на шість російських суден, що використовуються Росією для перевезення викраденого окупантами українського зерна. Йдеться про «Амур-2501», «Олександр Грін», «М. Андреєв», «Федір», «Св. Констянтин» та «Капітан Корчін». Арешт накладено в рамках кримінального провадження за фактами порушення порядку в’їзду на тимчасово окуповану територію (ч. 2 ст. 332-1 Кримінального кодексу).

Раніше в рамках цього провадження вже було накладено арешти на інші судна-порушники — «Матрос Кошка», «Матрос Позиніч», «Міхаіл Нєнашев» під російським прапором і сирійське судно Finikia, а також повідомлено про підозру капітанам російських суден «Матрос Позиніч» та «Міхаіл Нєнашев». за ч. 2 ст. 332-1 КК України.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *