Risoil запустив у роботу двосторонній пірс в порту Чорноморськ
Новозбудований двосторонній пірс ТОВ «СП Рисоіл Термінал» в порту Чорноморськ офіційно запущений в роботу. Про це повідомила прес-служба Risoil.
Офіційно: група компаній Risoil повідомляє про повний запуск двостороннього пірса в порту Чорноморськ. Це — великий інвестиційний проєкт, який команда із залученням провідних фахівців активно реалізовувала з 2021 року. Вартість будівництва, включно з унікальним технологічним обладнанням для перевалки олії та зернових склала 1,5 млрд грн (за цінами 2021 року)”, — вказала прес-служба.
На підходах до пірсу за умовами першого в Україні договору про реалізацію взаємопов’язаних проєктів Take or pay між АМПУ та «Рисоіл Терміналом» проведено днопоглиблення. Після введення в експлуатацію успішно протестована можливість працювати одночасно з різними видами вантажів з обох сторін гідротехнічної споруди, використовуючи стаціонарну суднонавантажувальну систему продуктивністю до 3 тис. тонн на годину. Крім нових експортних можливостей, передбачено приймання зернових з барж і суден різних типів.
Наша ідея втілена у життя завдяки Силам оборони України та усім вам — сотням людей, які гідно виконували свою роботу, та висловлювали нам свою підтримку”, — наголошують співзасновники Risoil Олександр Мінов і Шота Хаджишвілі.
Проведення великої зустрічі на 342 метрі пірсу біля навігаційного знаку планується після переможного завершення воєнного стану.

У січні 2022 року ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) завершило днопоглиблювальні роботи із досягненням 15 метрів на підходах до двостороннього пірса, що будується. Тоді ж стартував фінальний етап робіт — монтаж на пірсі технологічного устаткування, характеристики якого дозволяють вантажити як олію, так і зернові. Ці роботи були призупинені після початку російського повномасштабного вторгнення до України та відновилися у вересні.
ТОВ «СП Рисоіл Термінал» реалізує проект будівництва двостороннього пірсу, який забезпечить одночасну обробку двох суден осадкою до 15 метрів. Згідно з проектом, типовим розрахунковим судном на початковому етапі стануть судна типорозміру Panamax, але в перспективі після проведення днопоглиблювальних робіт термінал зможе обробляти судна Post-Panamax дедвейтом до 120 тис. тонн. Будівництво двостороннього пірса розпочалося у квітні 2021 року. Орієнтовна вартість проекту перевищує 1 млрд грн.
У вересні 2021 року АМПУ та ТОВ «СП Рисоіл Термінал» підписали угоду про взаємодію щодо реалізації взаємопов’язаних проектів. Згідно з документом, ТОВ «СП Рисоіл Термінал» зобов’язується збудувати на стику причалів №10-11 морського порту Чорноморськ двосторонній пірс завдовжки 339,75 метра (з розміщенням двох причалів №10-а, 11-а довжиною 290 метрів), із можливістю приймати судна типорозміру Panamax. ДП «АМПУ» повинне здійснити днопоглиблювальні роботи на підходах до пірсу в рамках третьої черги реконструкції операційної акваторії першого ковша Сухого лиману з досягненням глибин 15 метрів.
У липні 2021 року Група Risoil та ОТП Банк домовилися про надання фінансування на загальну суму 750 млн грн, які планується спрямувати на завершення будівництва двостороннього пірсу ТОВ «СП Рисоіл Термінал».