РФ зменшила морський експорт нафти через обвал перевалки у ключовому порту — Bloomberg

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 18 по 24 червня зменшився проти попереднього тижневого періоду на 20% — до 2,99 млн барелів. Про це повідомляє Bloomberg.

Азія нині забирає половину всієї морської нафти, яку експортує Росія. У цих постачаннях переважають потоки лише до двох країн — Китаю та Індії. Вантажі, які прямують до Китаю, щотижня коливаються у межах від 730 тис. до 1,1 млн барелів на добу, останні чотири тижні середній показник становить приблизно 1 млн барелів. Індія стала рятівником російського експорту нафти: наприкінці квітня — на початку травня середні обсяги сягали понад 900 тис. барелів на добу проти всього 25 тис. барелів на початку року. Однак протягом останніх чотирьох тижнів потоки зменшилися до 540 тис. барелів на добу.

Росія втратила майже дві третини свого ринку морської нафти у Північній Європі, але обсяги постачань туди стабілізувалися і в середньому становили менше 400 тис. барелів на добу протягом останніх чотирьох тижнів проти майже 1,25 млн барелів на добу за перші чотири тижні року. Більшість країн майже повністю припинила імпорт російської нафти морем, задовго до ембарго Євросоюзу, яке набуде чинності у грудні. Значний потік — близько 300 тис. барелів на добу — все ще надходить до нафтосховищ у Нідерландах, але це на 35% менше рівня, який спостерігався безпосередньо перед повномасштабним вторгненням Росії в Україну.

Інша картина в Середземноморському регіоні. Постачання російської нафти сюди різко зросли і залишаються на рівні близько 750 тис. барелів на добу протягом останніх дев’яти тижнів.

За даними агентства, минулого тижневого періоду потоки російської морської нафти зменшилися до мінімального рівня від тижня, що закінчився 25 березня.

Очікується, що вони відновляться, оскільки падіння, швидше за все, пов’язане з ремонтними роботами в ключовому балтійському порту Приморськ, або на трубопроводі, що його обслуговує”, — зазначає агентство.

Загалом протягом звітного тижня російські морські нафтові термінали відвантажили 20,9 млн барелів проти 24,9 млн барелів попереднього тижня. Було завантажено 29 танкерів проти 35 тижнем раніше.

Дохід Москви від експортного мита також впав на 20% за тиждень до 24 червня, скоротившись разом із потоком нафти. Ці надходження становили $128 млн проти $161 млн за тиждень до 17 червня”, — вказує агентство.

Ставки мита зростуть у липні після зниження на 10% у період із травня по червень. Постачання нафти у червні приносять Кремлю $44,8 за тонну, що еквівалентно приблизно $6,11 за барель. У липні ставки збільшаться до $55,2 за тонну (близько $7,53 за барель). Це буде найвища ставка мита, встановлена російським урядом із квітня, що відображає зростання цін на Urals із середини травня до середини червня.

Потоки нафти Urals із портів Балтійського моря впали, також зменшилися постачання з Чорного моря та Арктики. Потоки з тихоокеанських портів Росії були стабільними.

У балтійських портах було завантажено 11 танкерів проти 16 попереднього тижня. Зокрема, з Приморська відправлено вдвічі менше танкерів — 5 проти 10 тижнем раніше, число рейсів з Усть-Луги не змінилося — 6. Зменшення відправлень із Приморська, схоже, не пов’язане з відключенням суднами автоматичних систем стеження, що підтверджують перехресні дані агентів порту та трафіку в Балтійському морі. Таким чином, потоки нафти з цього експортного регіону скоротилися проти попереднього тижня на 31% — до 1,147 млн барелів на добу, що стало найнижчим рівнем із березня. Кількість танкерів, що показують пункти призначення у Північній Європі, зросла з мінімуму попереднього тижня, тоді як постачання до Середземного моря впали до найнижчого рівня за останні три тижні. Проте значно зменшилося число танкерів, що вказують пункти призначення в Азії — до найнижчого рівня з середини березня. Одне судно, яке вийшло з Усть-Луги, вказує призначення як Карибське море.

Кількість танкерів, відправлених із Новоросійська, не змінилася проти попереднього тижня — 7. При цьому менші розміри вантажів призвели до падіння обсягів, які скоротилися на 8% — до 714 тис. барелів на добу. Постачання до Болгарії та Румунії відновилися після п’ятитижневого мінімуму. Один танкер, який завантажувався протягом тижня, вказує призначення на Індію, інше судно, що належить азербайджанській державній нафтовій компанії Socar, схоже, прямує до Хайфи в Ізраїлі.

Із Мурманська відправлено два танкери проти трьох тижнем раніше. Обсяг постачань впав на 50% — до 186 тис. барелів на добу, найнижчого рівня з початку березня. Обидва судна були завантажені на плавучому нафтосховищі Umba, яке експлуатує «Газпром нєфть», і прямують до Роттердама.

У далекосхідних портах число завантажених танкерів не змінилося — 9. Так само не змінився і обсяг відвантаження — 942 тис. барелів на добу. Це рівень, який фіксувався в середньому за п’ять із останніх шести тижнів. Вісім танкерів завантажили нафту ESPO в Козьміно — на один менше, ніж попереднього тижня. Вперше за п’ять тижнів не всі вантажі прямують до Китаю. Два танкери йдуть до Сікки в Індії, куди мають прибути 5 та 17 липня. Одну партію нафти Sakhalin Blend відвантажено з Пригородного і відправлено до Південної Кореї. Сьомий тиждень поспіль не було постачань із Де Кастрі. Один із трьох танкерів «Совкомфлоту», які стояли на якорі порожніми поблизу терміналу, взяв вантаж нафти ESPO в Козьмино. Два інші залишаються на якорі.

Лише два танкери вийшли з західних експортних терміналів Росії, вказуючи пункти призначення в Індії. Один прямує до Китаю. Ще два судна вказують пункти призначення, які свідчать про те, що вони йдуть до Суецького каналу та Азії. Один показує пункт призначення в Карибському морі й, імовірно, слідуватиме за попередніми суднами, які вийшли в Атлантику, перш ніж «зникнути з радарів».

Кілька танкерів, які завантажилися в попередні тижні, досі не вказують кінцеві пункти призначення, більшість із них продовжує вказувати Порт-Саїд.

Щонайменше п’ять танкерів, які прямували до середини Атлантики, зникли з систем відстеження, коли наближалися до Азорських островів. Великотоннажний танкер Lauren II, який раніше прийняв два вантажі російської нафти з менших танкерів у цьому районі, схоже, взяв третю партію і тепер прямує до Азії. Ця третя партія, можливо, була перевантажена з танкера Emily S, який знову з’явився у системах відстеження 19 червня на схід від Азорських островів, прямуючи назад на північ до Балтики після «зникнення» шістьма днями раніше.

Ще три танкери, завантажені російською нафтою — Skadi, Merope та Amber 6 — прямували до Азорських островів або вийшли в Атлантику, поки не «зникли» між 15 і 20 червня.

З’ясувалося, що принаймні 18 танкерів, які, як вважалося раніше, доставляли вантажі до Роттердама у період з березня до початку травня, здійснювали рейдову перевалку в межах району порту. В результаті ці вантажі були перекласифіковані, скоротивши постачання до Роттердама і збільшивши до Туреччини в березні, а потім — до Індії.

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 11 по 17 червня збільшився проти попереднього тижневого періоду на 6% — до 3,75 млн барелів.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *