РФ прагне усунути Україну як конкурента на світовому ринку зерна — німецький міністр

Атаки Росії на зернову інфраструктуру України виглядають як спроби знизити конкуренцію на російських експортних ринках. Про це заявив міністр сільського господарства Німеччини Джем Оездемір у понеділок, 2 травня, повідомляє Reuters.

Ми неодноразово отримуємо повідомлення про цілеспрямовані атаки Росії на зернові силоси, склади добрив, сільськогосподарську інфраструктуру”, — цитує Оездеміра мережа німецьких регіональних газет Redaktionsnetzwerk Deutschland.

Зростає підозра, що президент Росії Володимир Путін прагне «в довгостроковій перспективі усунути Україну як конкурента», зазначив Оездемір.

Росія й Україна традиційно є основними конкурентами на світових ринках зерна. Світові ціни на пшеницю зросли приблизно на 40% після припинення українського експорту зернових через вторгнення РФ і блокаду портів.

У зв’язку з небезпекою голоду у світі Росія прагне посилити тиск. У той же час величезне зростання ринкових цін стає в нагоді Росії, оскільки це приносить нові гроші в країну”, — сказав Оездемір.

Німецький міністр висловив намір підняти питання допомоги Україні у збільшенні зернового експорту на зустрічі міністрів сільського господарства G7 в середині травня.

Ми повинні шукати альтернативні методи транспортування. Залізничний транспорт може стати способом експорту більшої кількості зерна, хоча це пов’язано з великими зусиллями та з обмеженими можливостями”, — зазначив він.

Оездемір додав, що Німеччина намагатиметься надати допомогу.

Україна поступово нарощує експорт зерна наземним транспортом до ЄС. Але можливості обмежені, в тому числі через різну ширину залізничних колій в Україні та ЄС.

До російського військового вторгнення Україна щомісяця експортувала до 5 млн тонн сільгосппродукції через порти Одеси і Миколаєва, проте зараз через їх морську блокаду з боку РФ країна може щомісяця перевозити близько 500 тис. тонн зернових. Цей показник можна збільшити до 2-3 млн тонн, наростивши пропускну здатність залізничних і логістичних переходів на кордонах з країнами ЄС.

Україна шукає нові логістичні маршрути, зокрема залізничні. Одним з нових є маршрут через порт Констанца в Румунії. Також опрацьовуються коридори через Польщу та порти на Балтійському морі.

До початку війни Україна входила до топ-5 постачальників зернових і олійних культур, годуючи до 400 млн людей у світі.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *