Порт Констанца збільшив перевалку контейнерів на 10% за півріччя на тлі війни в Україні

Порт Констанца в Румунії збільшив перевалку контейнерів у першій половині 2022 року порівняно з тим же періодом минулого року на 10,4%, тоді як зазвичай річний темп зростання контейнерообігу в цьому порту становить 2-3%. Про це свідчать дані аналітичного бюро вантажів у Чорноморському регіоні Informall BG, пише Container News.

Причиною цього Informall називає війну в Україні.

В той час як українські контейнерні термінали залишаються заблокованими, велика частка контейнерних перевезень, призначених в Україну, рухається до Констанци з подальшою доставкою до кінцевого пункту призначення транзитом вантажівками або потягами”, — зазначається у публікації.

2M Alliance продовжує домінувати на румунському контейнерному ринку, обробляючи майже 40% загального вантажного трафіку в Констанці. Два партнери найбільшого контейнерного альянсу в світі, Maersk і MSC, отримали 6,75% додаткового обсягу контейнерів у першому півріччі 2022 року порівняно з першим півріччям 2021 року. Як і в Румунії, 2M Alliance контролює 47% українських контейнерних перевезень Чорним морем.

Maersk і MSC були досить активними у створенні альтернативних контейнерних маршрутів до та з України після початку війни. Значна присутність 2M Alliance на українському ринку, а також добре налагоджена мережа зацікавлених сторін внутрішнього транспорту дозволили їм розробити нові контейнерні послуги з нуля”, — зазначив аналітик Informall Даніїл Мельниченко.

Порт Констанца збільшив перевалку контейнерів на 10% за півріччя на тлі війни в Україні
Дані: Informall BG

За даними Informall, таке стрімке зростання транзитних контейнерних перевезень через порт Констанца спричинило багато головного болю кільком операторам терміналів, таким як DP World і SOCEP. На кінець березня 2022 року рівень використання контейнерного майданчика порту становив до 90%, повільно знижуючись протягом другого кварталу року. Через перевантаженість терміналу в Констанці час перебування контейнерів як для українських, так і для неукраїнських контейнерів значно збільшився, що сповільнило загальну роботу терміналу.

Згідно зі звітом, ще однією актуальною проблемою є затори на кордоні між Румунією та Україною.

Неналагоджені митні процедури для транзитних вантажів у Румунії сприяють повільному переміщенню морських контейнерів до та з України через Констанцу. Наразі час перетину кордону для імпортних вантажівок, що рухаються в Україну, може досягати двох тижнів, тоді як українські експортні контейнери чекають до одного тижня, перш ніж перетнути південний кордон з Румунією”, — зазначає Informall.

Експерти аналітичного бюро вантажів очікують подальшого зростання вантажоперевезень через Констанцу в другій половині 2022 року, головним чином завдяки продовженню транзитного руху до/з сусідніх Молдови та України та збільшенню вантажопотоку «середнього коридору» до Європейського Союзу.

Однак, як тільки українські контейнерні термінали будуть розблоковані та повернуті в експлуатацію, українські та молдавські контейнерні перевезення повернуться до своїх вигідних і традиційних маршрутів через українські порти, вважають аналітики.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *