Порт Констанца обробив 1,5 млн тонн зерна і 800 тис. тонн залізної руди з України

Найбільший румунський морський порт Констанца після початку російського вторгнення в Україну обробив близько 1,5 млн тонн українського зерна та 800 тис. тонн залізної руди. Про це повідомляє Reuters.

Цього тижня деякі українські чорноморські порти відновили відправлення суден із зерном у рамках зернової угоди, однак румунські оператори очікують, що продовжуватимуть відвантажувати українське зерно, оскільки про повне відновлення роботи українських портів поки не йдеться.

Українські вантажі надходять до Констанци автотранспортом, залізницею та баржами з українських дунайських портів Рені та Ізмаїл. Однак логістику ускладнюють проблеми із залізничною інфраструктурою та низьким рівнем води на Дунаї після кількох тижнів посухи, через що баржі не можуть брати повний вантаж.

У порту Констанца перевалку українських вантажів здійснюють десять операторів. Найбільшим серед них є стивідорна компанія Comvex SA. Станом на кінець червня оператор обробляв приблизно 70% українського зерна та інших вантажів.

Усе залежить від того, як працюватиме стамбульська угода, і від обсягів, які українські порти зможуть відвантажувати. Від усього серця ми бажаємо, щоб вони змогли відновити свої ланцюжки постачань. Але ми тут і готові допомогти”, — сказав директор Comvex Віорел Панаїт.

За його словами, цього тижня компанія планувала завантажити два судна: одне доставить 30,5 тис.  тонн української та румунської кукурудзи до Лівії, інше — 45 тис. тонн української кукурудзи до Ірану.

Comvex інвестувала €4 млн у другу платформу-накопичувач для розвантаження барж, яка почала працювати наприкінці липня і збільшила потужність перевантаження на вході до 84 тис. тонн на день і до 70 тис. тонн на день на виході.

Загалом Comvex, за словами директора, планує інвестувати €60 млн у збільшення операційних можливостей у нинішньому і наступному роках.

Як повідомило керівництва порту, наразі до Констанци прямує 183,6 тис. тонн українського зерна. Порт також продовжить експортувати інші українські вантажі, на які не поширюється стамбульська угода, включаючи сталеву продукцію, залізну руду та труби.

Бізнес-асоціація порту Констанца, якою також керує Панаїт, заявила, що десять операторів порту, які обробляють українські вантажі на додаток до своїх постійних клієнтів, потребуватимуть інвестицій обсягом €340 млн у обладнання, яке дозволить збільшити швидкість вантажних операцій.

Вони розраховують на кошти Євросоюзу та державні гарантії за позиками. У липні уряд Румунії повідомив, що розглядає пілотну програму щодо придбання обладнання «для збільшення швидкості роботи зернових терміналів». Влада також працює над відновленням 35 портових залізничних ліній і видаленням сотень іржавих вагонів, які блокують колії.

Порт Констанца у 2021 році відправив рекордні 25,2 млн тонн зерна з Румунії та сусідніх країн, які не мають виходу до моря — Сербії, Угорщини, Молдови та Австрії.

У першому півріччі 2022 року порт Констанца обробив 37,5 млн тонн вантажів, у тому числі понад 1,3 млн тонн зернових з України.

Порт Констанца обробляє українські зернові вантажі з кінця квітня. На початку липня розпочалося перевантаження українського зерна на рейді порту. Також порт Констанца обробляє вантажі української залізної руди.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *