До України зайшов перший з кінця лютого балкер для завантаження у морському порту
До України під завантаження зерновими зайшов балкер Fulmar S (прапор — Барбадос) — перше судно, яке пройшло Чорним морем у напрямку українських морських портів з кінця лютого, коли порти були заблоковані унаслідок російського військового вторгнення. Про це повідомила прес-служба Міністерства інфраструктури.
Згідно з даними сервісу Marine Traffic, станом на 20:45 у суботу, 6 серпня, Fulmar S паребуває на зовнішньому рейді Одеського порту біля виходу з «зернового коридору» в очікуванні проведення до порту Чорноморськ. Буксир «Новатор» ДП «Одеський морський торговельний порт», який зустрічав його в коридорі, повернувся до Одеського порту.
Судно зайшло до України в ході реалізації Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів.
Ми уже можемо констатувати факт, що завдяки зусиллям Президента України, ЗСУ, Міністерства інфраструктури та наших партнерів — ООН та Туреччини — «зерновий коридор» запрацював у двох напрямках – на вихід і на вхід до портів України. Ми зі свого боку робимо все можливе, щоб наші порти могли приймати та обробляти значно більше суден. Зокрема, ми плануємо уже за 2 тижні вийти на рівень щонайменше 3-5 суден на добу. Наша мета — вихід на місячний обсяг перевалки в портах Великої Одеси в 3 млн тонн сільськогосподарської продукції”, — прокоментував міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
За словами міністра, наступного тижня до «зернової ініціативи» приєднається також найбільший порт країни — «Південний».
Україна продовжує активно нарощувати перевалку також у портах на Дунаї, які від лютого стали одними із головних рятівників українських експортерів.
Ми враховуємо усі сценарії, не покладаючи надмірних надій на «зерновий коридор»” — наголосив Кубраков.
Вантажне судно Fulmar S наприкінці липня вийшло з турецького порту Бандирма. В напрямку порту Чорноморськ воно рушило після інспекції біля берегів Кіліоса, яку провели представники Спільної координаційної групи вранці у п’ятницю, 5 серпня.
Після завантаження зерном судно вирушить у зворотному напрямку «зерновим коридором» у рамках ініціативи ООН та угоди, підписаної у Стамбулі наприкінці липня. За даними Міністерства інфраструктури, кінцевим пунктом призначення судна після завантаження буде порт Іскендерун у Туреччині.
22 липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі «Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів», яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали і з Росією.
Перше судно за цією програмою, яке прямує до порту Тріполі у Лівані з 26 тис. тонн української кукурудзи, пройшло «зерновим коридором» з Одеського порту 1 серпня, а 3 серпня в Стамбулі успішно пройшло перевірку інспекційною групою.
5 серпня з портів Чорноморськ та Одеса вирушив перший караван у складі трьох суден: Navi Star, Rojen та Polarnet. Вони прямують до Туреччини, Великої Британії та Ірландії.
У першу чергу з українських морських портів виходять судна з продовольчими вантажами, що були заблоковані там з початку російського військового вторгнення.