Переорієнтація морських потоків енергоресурсів спричиняє ралі фрахтових ставок

Витрати на транспортування енергоресурсів різко зростають, оскільки Євросоюз збільшує імпорт і створює запаси напередодні зими, що спричиняє дефіцит флоту і підвищує фрахтові ставки. Про це повідомляє Bloomberg.

Судна перевозять зріджений природний газ (ЗПГ), дизельне паливо та сиру нафту до Європи на більші відстані, щоб замінити російські енергоресурси. Таким чином, судна залишаються зайнятими довший період часу, що спричиняє ралі глобальних фрахтових ставок. 

Ставки на ЗПГ-танкери знаходяться на підвищеному рівні для цієї пори року і загрожують перевищити минулорічний зимовий пік. За даними Baltic Exchange, вартість доставки вантажу нафти з США до Китаю є найвищою з 2020 року, тоді як перевезення вантажу нафтохімічної сировини з Близького Сходу до Японії більш ніж удвічі дорожче, ніж у березні.

Дефіцит флоту загрожує ударом по економіках країн Азії, які імпортують нафту та газ із США, оскільки їм може бути важко отримати резервні вантажі в короткий термін, якщо погода стане надзвичайно холодною цієї зими.

За словами головного виконавчого директора судновласника Flex LNG Management AS Эйстейна Каллеклева, на зимовий період можна орендувати дуже мало ЗПГ-танкерів, і лише на короткі рейси. Судновласники забронювали свій флот, власники вимагають повернути свої судна, щоб вони були доступні, коли відновить роботу ЗПГ-завод Freeport в Техасі. Комплекс планують перезапустити у листопаді після пожежі у червні, яка вибила значну частину експорту американського ЗПГ.

Оскільки компанії бронюють флот на зиму раніше звичного, енергетичні компанії відмовляються випускати судна для перевезень ЗПГ, як вони зазвичай роблять наприкінці літа. За словами трейдерів і суднових брокерів, нафтові танкери, отримані за нижчими фрахтовими ставками, передають в оренду, іноді вони витрачають додаткове паливо для рейсів між Сінгапуром і Малайзією з єдиною метою — утримати судна.

Тим часом трейдери наповнюють судна у морі природним газом і нафтопродуктами, зупиняючи дедалі більше флоту, щоб забезпечити постачання на жорсткому ринку.

Те, що ми побачили в морських перевезеннях цього року, стало вражаючим результатом війни в Україні», — сказав Пітер Сенд, головний аналітик Xeneta, платформи аналітики ринку вантажних перевезень.

Як повідомлялося, прибуток нафтових танкерів перевищив $50 тис. на добу через значну переорієнтацію глобальних потоків сирої нафти, спричинену вторгненням Росії в Україну.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі «Порти України». Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *