Панамський канал запровадить плату за зрив графіку руху суден
Адміністрація Панамського каналу (ACP) запровадить плату для суден, які спричинили затримки та проблеми в експлуатації каналу.
Як повідомила прес-служба ACP, новий збір стягуватиметься з суден, які потрапили, наприклад, в аварію, на додаток до звичайних транзитних зборів. Він залежатиме від розміру, типу судна та вантажу.
Плата за збій графіка руху розглядатиметься у кожному конкретному випадку з урахуванням тривалості затримки та її впливу на роботу каналу. Збір розраховуватиметься на основі фіксованої ставки за тонну вантажу або водотоннажності судна.
В ACP пояснюють, що такий захід забезпечить ефективність та надійність операцій на каналі.
Панамський канал з’єднує Панамську затоку Тихого океану з Карибським морем та Атлантичним океаном. Довжина — 81,6 кілометра. Канал пролягає на рівні моря не по всій довжині: судна піднімаються і опускаються за допомогою шлюзів на вході та виході і проходять прісноводним фарватером, який живиться від річок. До реконструкції через канал проходило близько 4% світових торговельних вантажоперевезень та 16% торговельних вантажоперевезень до/із США.
Модернізований Панамський канал відкрито 26 червня 2016 року після масштабної реконструкції, яка тривала близько десяти років.
За підсумками 2022 фінансового року (ФР, жовтень 2021 — вересень 2022) Панамський канал збільшив транзит вантажів порівняно з 2021 ФР на 0,4% — до рекордних 518,2 млн тонн Панамського каналу (PC/UMS — одиниця виміру вантажообігу через канал, заснована на чистій місткості, одна тонна еквівалентна 100 кубічним футам вантажомісткості). За рік через канал пройшли 14,2 тис. суден.