ООН могла би виступити гарантом безпеки для відновлення судноплавства — МІУ

Організація Об’єднаних Націй (ООН) могла би виступити гарантом безпеки для відновлення судноплавства у заблокованих внаслідок російського військового вторгнення морських портах України. Про це заявив заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков, передає «Укрінформ».

За словами Васькова, Україна розглядає можливість відновлення судноплавства у заблокованих портах із військовим конвоєм, але для цього потрібно мати гарантії безпеки. Він зауважив, що одним із критичних наслідків блокування портів є неможливість експортувати аграрну продукцію. Це питання обговорювалося під час зустрічі Президента Володимира Зеленського із Генеральним секретарем ООН Антоніу Гуттерешем.

Ми вважаємо, що ООН може бути саме тим посередником, через якого можна отримати гарантії безпеки та відновити судноплавство”, — сказав заступник міністра.

Васьков нагадав, що з 24 лютого російськими військами були атаковані 8 цивільних суден в акваторії Чорного моря. Крім того, у портах залишаються заблоковані іноземні судна.

На сьогодні майже 70 суден заблоковані у тих портах, з яких неможливо здійснювати судноплавство. Найгірша ситуація стосовно екіпажів була у Маріуполі. В інших портах екіпажі мали змогу евакуюватися”, — повідомив він.

Васьков зауважив, що більшість моряків із заблокованих суден скористалися такою нагодою. Однак про ситуацію у Маріупольському порту достеменної інформації немає.

Заступник міністра інфраструктури нагадав також, що порти Бердянськ, Маріуполь, Скадовськ закриті Херсон через їхню тимчасову окупацію росіянами. Ще в шести портах — «Південний», Миколаїв, «Ольвія», Одеса, Чорноморськ та Білгород-Дністровський — із 24 лютого вхід-вихід суден теж не є можливим, тому вони працюють виключно з вантажами і флотом, які на 24 лютого уже були під обробкою. У звичайному режимі працюють лише дунайські порти — «Усть-Дунайськ», Ізмаїл та Рені.

За його словами, порти Дунаю спроможні забезпечити 10% товарообігу, однак МІУ вживає заходи для збільшення їхньої потужності.

За підсумками квітня у порівнянні з лютим переробка збільшилася майже в чотири рази. У квітні ми на експорт та імпорт переробили 850 тис. тонн, з них близько 450 тис. тонн — аграрні вантажі. Але порівняно з мирним часом це до 15% від загального товарообігу”, — повідомив Васьков.

Він зазначив, що потужності дунайських портів можуть бути збільшені до 1 млн тонн на місяць. Однак у сумі із експортом та імпортом через кордони це дозволить обробити лише 35% вантажів, які очікують відправки.

На початку травня Міністерство інфраструктури видало наказ про закриття морських портів Бердянськ, Маріуполь, Скадовськ та Херсон, які розташовано на окупованих Росією територіях Запорізької, Донецької та Херсонської областей, до відновлення над ними контролю.

24 лютого президент РФ Володимир Путін оголосив про початок вторгнення до України. Російські війська обстрілюють та знищують ключові об’єкти інфраструктури, здійснюють масовані обстріли житлових районів українських міст та селищ з використанням артилерії, реактивних систем залпового вогню та балістичних ракет.

З перших днів повномасштабного вторгнення флот РФ поцілив щонайменше у вісім цивільних суден в Азовському і Чорному морях і в Бузькому лимані. Піддаються обстрілам також морські порти. Росіяни називають це «антитерористичною операцією».

Кабінет міністрів з 25 лютого на період воєнного стану встановив третій рівень охорони у морських портах.

Україна з 24 лютого закрила морський район у північно-західній частині Чорного моря для відсічі збройній агресії Російської Федерації з морського напрямку.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *