Назріваючу заборону на страхування танкерів стримують побоювання щодо подорожчання нафти

США закликають європейські країни шукати шляхи послаблення впливу заборони на страхування російських нафтових вантажів, оскільки такі заходи можуть призвести до зростання світових цін на нафту. Про це повідомляє Financial Times.

Наприкінці минулого місяця ЄС і Великобританія домовилися заборонити страхування танкерів, що перевозять російську нафту, в рамках однієї з найбільш далекосяжних санкцій. Тепер ЄС затвердив свою заборону, за умови, що вона набуде чинності з затримкою.

Великобританія, яка погодилася підтримати заборону на страхування, ще не розробила власних заходів. У Вашингтоні побоюються, що цей захід може унеможливити транспортування російської нафти багатьма танкерами, враховуючи домінування європейської страхової галузі. США працюють над тим, щоб заборона не підвищила ціни на нафту, але пропозиції щодо страхового покриття вантажів за ціною нижче узгодженого ліміту або введення мит на імпорт нафти не мають широкої підтримки в європейських столицях.

Адміністрація Джо Байдена бореться з інфляцією (нині — понад 8%) під час підготовки до проміжних виборів цього року, що підкреслює чутливість питання у Вашингтоні.

Вони бояться, що ціни різко зростуть”, — сказав один європейський чиновник щодо позиції США і додав, що Вашингтон чинив тиск на своїх партнерів по G7.

Міжнародний еталон Brent подорожчав приблизно зі $100 за барель на початку травня до $120 за барель, при цьому трейдери вказують на назріваючу заборону страхування як на ключову причину зростання.

Заступник держсекретаря США Венді Шерман заявила раніше у червні, що було «багато дискусій» про те, як ввести заборону страхування таким чином, щоб вона «ненавмисно не підвищила вартість нафти та газу для людей». Вона наголосила, що робота триває з «дуже інтенсивними дискусіями між США та Європою, щоб зробити це дійсно конструктивним способом, який завдає шкоди Росії, але не впливає негативно на країни Європи чи решти світу».

Представники ЄС зауважують, що стосовно цього тривають переговори на рівні G7 і що питання також може бути розглянуте на засіданнях міністрів фінансів ЄС.

Як повідомили представники галузі, скоординована заборона страхувати танкери здатна вирішити проблему з ембарго ЄС на російську морську нафту, адже Росія зможе просто переспрямувати свою нафту в інше місце і все ще мати надійне покриття.

Втім, колишній головний економіст МВФ Олів’є Бланшар написав в записці для Інституту міжнародної економіки Петерсона, що заборона страхування ЄС і Великобританії є «поганою ідеєю» і потребує перегляду.

Так, Росія зазнає втрати доходів, але Європа та США, ймовірно, теж постраждають від істотного зростання світових цін на нафту”, — написав Бланшар.

США запропонували альтернативну модель, згідно з якою страхування все ще буде можливе, але лише за умови, що ціна нафтового вантажу буде нижчою від узгодженої межі. Такий підхід дозволить знизити нафтові доходи Москви, стримуючи потенційне зростання цін на нафту.

Однак ця ідея була неоднозначно сприйнята в європейських столицях. Джерело видання, знайоме з процесом перемовин, поінформувало, що Вашингтон продовжить «тісну координацію з G7 щодо реалізації пакету для досягнення спільної мети — обмежити російські доходи і одночасно мінімізувати побічні ефекти та забезпечити нафтовий ринок достатніми обсягами постачання».

Позиція Великобританії менш зрозуміла з огляду на те, що Лондон ще не представив свою версію заходів, а уряд Бориса Джонсона також стурбований зростанням цін на нафту. При цьому представник ЄС повідомив, що коли був прийнятий шостий пакет санкцій, між Брюсселем і Лондоном не було «жодних розбіжностей щодо концепції».

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *