НАТО сподівається обійтися без військового розблокування Чорного моря

У Північноатлантичному альянсі не розглядають залучення військових можливостей НАТО для створення коридору для українського експорту через Чорне море з міркувань, що це спричинить неприйнятне загострення. Про це сказав заступник генсека НАТО Мірча Джоане в інтерв’ю «Європейській правді».

Залучення військових потужностей НАТО не допоможе вирішенню ситуації. Навпаки, ми вважаємо, що це спричинить загострення”, — сказав Джоане на запитання про варіанти розблокування торгових шляхів з України через Чорне море.

Заступник генсека НАТО зазначив, що партнери намагаються знайти інші варіанти рішення. Перший з них — залізницею і автошляхами до портів країн ЄС, і цей маршрут, попри його недоліки, вже дозволяє вивозити принаймні частину зерна, призначеного на експорт.

Другий варіант — який насправді дуже складний — це організувати безпечні коридори по Чорному морю. Їх співорганізатором буде Росія, бо Росія — гравець на цій сцені”, — зауважив він.

Джоане відзначив спроби посередництва Туреччини, яка сама є членом НАТО, та участь ООН.

Раніше президент США Джо Байден заявив, що його країна разом із союзниками та партнерами працює над реалізацією альтернативної схеми вивезення експортного зерна з України залізницею, яка передбачає побудову тимчасових зерносховищ біля українських кордонів.

Україна вважається житницею світу, проте з огляду на російську загарбницьку війну українська аграрна економіка більше не може використовувати важливі морські порти для експорту. Тож необхідно відкрити нові маршрути по суші, а також організувати вантажівки та вагони-зерновози для поїздів.

ООН попередила, що закриття українських портів у Чорному морі може спровокувати глобальну продовольчу катастрофу, яка призведе до голоду, масової міграції та політичної нестабільності у світі.

В умовах морської блокади Росії Україна налагодила два канали експорту зерна — через Польщу та Румунію, а також веде переговори з державами Балтії.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *