На багатьох суднах, які застрягли у портах, недостатньо екіпажу — Хаджишвілі
Після досягнення остаточної домовленості про розблокування українських портів у Чорному морі для експорту продовольства знадобиться ще деякий час до початку виходу перших суден, адже після початку російського військового вторгнення на заблокованих в українських портах суднах лишилася невелика кількість членів екіпажів, не достатня для виходу в море. Таку думку висловив співвласник та генеральний директор Risoil Шота Хаджишвілі в інтерв’ю порталу Latifundist.
Всі причали стоять у суднах, всі причали зайняті. АМПУ зібрала з усіх агентів інформацію. Питання у тому, що на багатьох суднах немає екіпажу, лише умовна охорона з 5 чи 6 членів екіпажу. Треба доукомплектувати. Деякі судновласники кажуть, що зовсім не мають екіпажу, — зауважив Хаджишвілі.
Він також додав, що найбільшою проблемою «зернових коридорів» зараз є — знайти фрахт та страхувальників.
Всі зараз шукають фрахт. Страхувальники то підуть. А ось першокласні судновласники будуть з осторогою підходити”, — резюмував Хаджишвілі.
За його словами, першими можуть зайти судновласники, у яких є фінансові проблеми і які захочуть на цьому заробити бонуси. У разі, якщо коридори нормально запрацюють, можуть підтягнутися й інші.
Раніше заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков повідомив, що МІУ уже має домовленості з судновласниками, які готові зайти в українські морські порти після їх розблокування та розпочати експорт аграрної продукції.
22 липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі «Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів», яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив.
Наступного дня російські окупаційні війська завдали ракетного удару по Одесі, внаслідок якого зазнала руйнувань інфраструктура Одеського порту.
У Міністерстві інфраструктури заявили, що продовжать підготовку до запуску експорту зерна з морських портів навіть за умов, коли Росія не збирається виконувати свої зобов’язання.
На початку цього тижня ДП «Адміністрація морських портів» розпочало формування караванів для заходу й виходу суден із зерном з портів Одеса, Чорноморськ та «Південний».