Морський експорт російської нафти досяг чотиритижневого максимуму — Bloomberg

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 21 по 27 травня збільшився проти попереднього тижня на 4% — до 3,58 млн барелів. Про це повідомляє Bloomberg.

Хоча самосанкціонування російської нафти європейськими компаніями переспрямувало потоки в Азію, поки що це мало вплинуло на загальний обсяг постачання нафти, який стабілізувався на рівні близько 3,5 млн барелів на добу”, — зазначає агентство.

Загалом протягом звітного тижня російські морські нафтотермінали відвантажили близько 25 млн барелів проти близько 24 млн барелів попереднього тижня. Було завантажено 34 танкери проти 32 тижнем раніше.

Експортний трафік нафти Urals із терміналів Балтійського моря зменшився на 104 тис. барелів на добу, або на 7%, продовживши падіння минулого тижня. Обсяги відвантаження з чорноморського порту Новоросійськ зросли на 167 тис. барелів на добу, або на 24%. Постачання з Мурманська збільшилися до максимуму за останні три тижні — на 86 тис. барелів на добу, або на 37%. Обсяги відвантаження у трьох далекосхідних терміналах не змінилися.

Доходи Москви від експортного мита зросли відповідно до збільшення потоків. За нинішніх ставок експортного мита на сиру нафту, поставки за тиждень принесуть Кремлю близько $171 млн — на $7 млн більше, ніж попереднього тижня. Це найвищий тижневий показник за останні три тижні”, — вказує агентство.

У балтійських портах було завантажено 14 танкерів проти 15 попереднього тижня, в тому числі у Приморську кількість суден була незмінною — дев’ять, в Усть-Лузі – п’ять проти шести тижнем раніше. Обсяги відвантаження досягли найнижчого рівня з середини березня. Кількість танкерів, які показують пункти призначення в Азії та Середземномор’ї, зменшилася, відвантаження до Азії впали до чотирьохтижневого мінімуму. Потоки традиційних покупців у північно-західній Європі скоротилися до найнижчого рівня цього року.

У Новоросійську завантажено вісім танкерів проти шести позаминулого тижня. Це найбільша щотижнева кількість суден, оброблених цього року. Постачання до Азії відновилися, зокрема два судна прямували до Індії, кожне перевозить 140 тис. тонн нафти Urals. Інші шість танкерів залишилися в Чорноморському та Середземноморському регіонах, причому більше половини вантажів попрямували до Болгарії та Румунії.

Сумарні постачання в Азію із західних експортних терміналів зросли до 920 тис. барелів на добу, що на 45 тис. барелів більше показника попереднього періоду. Понад три чверті цих вантажів спрямовуються до портів Індії, що робить країну найбільшим покупцем морської нафти із західної Росії.

Із Мурманська було відправлено три танкери проти двох тижнем раніше. Два судна були завантажені на плавучому нафтосховищі Umba, яке експлуатує «Газпром нєфть», обидва прямують до Роттердама. Інше судно взяло вантаж з танкера-сховища Kola, яким користується «Лукойл», і попрямувало до нафтопереробного заводу компанії ISAB на Сицилії.

Протягом двох останніх тижнів число танкерів із далекосхідних портів було незмінним — щотижня відправлялося дев’ять суден. Зокрема, з Козьміно щотижня виходило вісім танкерів, з Пригородного — один. Де Кастрі не відвантажує нафту третій тиждень поспіль.

Китай стає фактично єдиним покупцем російської тихоокеанської нафти, приймаючи всі вантажі, крім двох, завантажених за останні чотири тижні. Два танкери, які завантажилися протягом звітного тижня, не мали точного пункту призначення, судна прямували до Йосу поблизу узбережжя Південної Кореї, де, ймовірно, відбудеться рейдова перевалка вантажу на китайський великотоннажний танкер Yuan Yue Hu. Малі танкери, що належать Cosco Shipping Holdings Co., дедалі частіше використовуються для транспортування нафти з Козьміно до Йосу, де вантажі перевалюють на супертанкери, які також належать Cosco, для подальшого перевезення до Китаю.

Протягом звітного тижня було зафіксовано два випадки рейдової перевалки нафти, яка транспортувалася із західних експортних терміналів РФ. Зокрема, вантаж обсягом близько 100 тис. тонн нафти Urals було перевантажено з афрамакса Stemnitsa на великотоннажний танкер Nave Universe поблизу Фуджейри, обидва судна були зафрахтовані компанією Vitol. У іншому випадку зафіксовано перевантаження нафти з афрамакса Aurora до танкера NS Creation російського судновласника поблизу Каламати в Греції, пункт призначення NS Creation — порт Вадінар в Індії.

Афрамакс Nissos Delos почав вивантаження партії Siberian Light у порту Коломбо на Шрі-Ланці 27 травня. Судно перебувало там із 25 квітня, поки уряд острівної країни шукав кошти на оплату вантажу. Як очікується, наступна партія нафти має прибути на Шрі-Ланку в середині червня. Немає жодних вказівок стосовно того, чи буде цей вантаж російського походження.

Крім того, афрамакс Zhen I, який завершив завантаження партії Urals у Приморську 15 травня, прямував у бік Південної Атлантики, а потім розвернувся на захід від острова Мадейра і повернувся до Європи.

За даними Bloomberg, середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 14 по 20 травня скоротився порівняно з попереднім тижнем на 3% — до 3,44 млн барелів.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *