Морський експорт російської нафти до Китаю та Індії зменшився на 15%

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 25 червня по 1 липня збільшився проти попереднього тижневого періоду на 23% — до 3,67 млн барелів. Про це повідомляє Bloomberg.

Морський експорт російської нафти відновився після падіння попереднього тижня, повернувши більшу частину обсягу, втраченого через коротку зупинку перевалки в балтійському порту Приморськ. Однак сукупний потік нафти до Китаю та Індії демонструє падіння понад 15% проти максимумів кінця травня.

Інфографіка: bloomberg.com

Дохід Москви від експортного мита збільшився на $34 млн, або 27% — до $162 млн. Цей стрибок спричинили вищі ставки мита за барель, що підлягали сплаті в липні. Цього місяця експорт нафти принесе Кремлю $55,2 за тонну (близько $7,53 за барель) проти $44,8 за тонну ($6,11 за барель) у червні. Це найвища встановлена ​​російським урядом ставка мита з квітня, яка відображає зростання цін на нафту Urals.

Загалом протягом звітного тижня російські морські нафтові термінали відвантажили 25,7 млн барелів проти 20,9 млн барелів попереднього тижня. Було завантажено 34 танкери проти 29 тижнем раніше.

У портах Балтійського моря було завантажено 16 танкерів проти 11 тижнем раніше, в тому числі з Приморська відправлено 8 танкерів проти 5, з Усть-Луги — 8 проти 6. Потік нафти Urals із цього експортного регіону збільшився проти попереднього тижня на 46% — до 1,669 млн барелів на добу. Кількість танкерів, які завантажилися на балтійських терміналах і вказують пункти призначення в Північній Європі, зросла до найвищого рівня з тижня, що закінчився 11 березня, тоді як постачання до Середземномор’я впали до мінімуму з середини лютого. Потоки з Балтики до Азії залишаються на рівні трохи більше 520 тис. барелів на добу, але чимала кількість суден, які ще не вказали кінцевого пункту призначення, означає зростання цього числа у майбутньому.

Із Новоросійська відправлено 6 танкерів проти 7 попереднього тижня. Але збільшення обсягу вантажів призвело до зростання рівня відвантаження — на 5%, до 751 тис. барелів на добу. Постачання до Азії різко зросли, оскільки Росія збільшує обсяги відправлення з цього експортного регіону, щоб скористатися перевагами меншої відстані до азіатських ринків. 

У Мурманську завантажено три танкери проти двох тижнем раніше. Обсяг постачань збільшився на 36% — до 314 тис. барелів на добу. Два танкери завантажилися на плавучому нафтосховищі Umba, яке експлуатує «Газпром нєфть», обидва відправилися до Роттердама. Третє судно отримало вантаж з танкера-сховища Kola компанії «Лукойл» і прямує до нафтопереробного заводу компанії ISAB на Сицилії.

Кількість відправлених танкерів із далекосхідних портів не змінилася — 9. Як і попереднього тижня, у Козьміно було завантажено 8 суден, у Пригородному — одне. Так само не змінився і обсяг відвантаження — 938 тис. барелів на добу. Один із танкерів, відправлених з Козьміно, прямує до Індії (вже третє судно за два останні тижні). Вантаж сахалінської нафти з Пригородного відправлено до Китаю. Восьмий тиждень поспіль не було постачань із терміналу Де Кастрі.

Сім танкерів вирушили з російських терміналів, вказуючи пункти призначення в Індії. Одне судно завантажилося на одному із західних терміналів і прямує до Китаю, інші два вирушили, вказуючи пункти призначення, які припускають, що судна прямують до Суецького каналу та далі до Азії.

Ще три судна завантажилися в Усть-Лузі та поки не вказали кінцеві пункти призначення, причому одне вказує Валетту на Мальті, друге сигналізує Гібралтар, інше просто вказує «для замовлень».

Кілька танкерів, які завантажилися в попередні тижні, досі не показують кінцеві пункти призначення, причому більшість продовжує вказувати Порт-Саїд. 

Суезмакс Bouboulina зробив розворот поблизу північного заходу Іспанії, де перебував майже два дні, рухаючись дуже повільно. Можливо, судно здійснило трансфер вантажу на інший танкер, який не подавав сигналу. Bouboulina зараз стоїть на якорі біля Роттердама, сигналізуючи осадку, яка свідчить, що більша частина вантажу, якщо не весь вантаж, все ще знаходиться на борту. Але оскільки осадка судна вводиться вручну — це ненадійні дані.

Три афрамакси Skadi, Merope і Amber 6 зникли «з радарів» посеред Атлантики між 15 і 20 червня, але згодом знову з’явилися і прямують назад до Європи. Усі три танкери повідомляють про те, що їхні вантажі залишаються на борту, але до цих даних слід ставитися так само обережно. Ще один танкер Zhen I здійснив перевалку вантажу з судна на приховане судно на захід від Азорських островів в останній тиждень червня. Судно також повертається в європейські води.

Як зазначає агентство, минулого тижня лідери країн G7 погодилися розглянути ідею обмеження ціни на російську нафту, щоб зменшити надходження коштів до Росії.

Залишаються питання про те, як таке обмеження може бути запроваджено і як може відреагувати президент Путін. Але навіть коли країни G7 намагаються втілити план обмеження ціни, щотижневі дані щодо російського експорту нафти морським транспортом показують, що, незважаючи на відновлення минулого тижня, потоки зменшуються на чотиритижневій ковзній середній основі», — вказує агентство.

Агентство звертає увагу, що Росія вже втратила майже дві третини свого ринку морської сирої нафти в Північній Європі. Зараз потоки до цього регіону стабілізувалися на рівні 400-450 тис. барелів на добу. Більша частина цього обсягу потрапляє у нафтосховища в Роттердамі.

Середньодобовий обсяг морського експорту російської сирої нафти з 18 по 24 червня зменшився проти попереднього тижневого періоду на 20% — до 2,99 млн барелів. 

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *