МІУ розраховує підписати концесійні угоди щодо трьох терміналів у порту Чорноморськ у 2022 році
Міністерство інфраструктури за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) готує до передачі у концесію три об’єкти ДП «Морський торговельний порт (МТП) «Чорноморськ»: перший вантажний район, контейнерний термінал та спеціалізований поромний комплекс. Про це повідомила прес-служба держстивідора.
За словами заступника міністра інфраструктури Юрія Васькова, ця робота на 80% фінансується європейським банком і на 20% — ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ).
Ми розраховуємо, що протягом півроку консультанти підготують техніко-економічне обґрунтування, далі воно пройде відповідне обговорення, а наступним кроком будуть конкурси. Теоретично, у 2022 році ми вже можемо отримати концесійні угоди по цим трьом об’єктам, що, безумовно є цивілізованим шляхом розвитку державно-приватного партнерства”, — сказав Васьков.
В якості прикладу успішного партнерства Васьков назвав порти «Ольвія» та Херсон, де концесіонерам передано 100% усі активи, які були передбачені угодою.
Тож, можна сказати, що цивілізоване державно-приватне партнерство там вже настало і тепер ми впевнено можемо сказати, що така модель може бути і в Чорноморському порту”, — наголосив він.
Водночас, заступник міністра відзначив, що концесія — це не єдина форма співпраці, яку МІУ розглядає та підтримує. На сьогоднішній день на території ДП «МТП «Чорноморськ» багато операторів працюють на умовах оренди і ще понад 10 об’єктів погоджені та передані ФДМУ для проведення конкурсів. При цьому, обов’язковою умовою для передачі кожного активу є створення гарантованої кількості робочих місць, що дозволить зняти колосальне навантаження із фонду заробітної плати держпідприємства.
У жовтні 2021 року МІУ, ЄБРР та ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) підписали договір, згідно з яким АМПУ спільно з ЄБРР профінансує підготовку проектів концесії в порту Чорноморськ.
Крім того, ЄБРР та Міжнародна фінансова корпорація (IFC) допоможуть уряду України підготувати всебічну договірну базу, визначити конкурсні критерії та правила проведення торгів, а також налагодити зв’язки та провести переговори з потенційними інвесторами до моменту комерційного закриття транзакцій.
Читайте також: От аренды к концессии. Как добиться баланса интересов государства и бизнеса
У травні 2021 року IFC та ЄБРР розпочали відбір консультантів для розробки ТЕО та конкурсної документації концесійних проектів у морському порту Чорноморськ.
Проекти концесії терміналу №1 (причали №1-2) та контейнерного терміналу (причали №3-6), а також поромного комплексу ДП «МТП «Чорноморськ» входять до Переліку пріоритетних для держави інвестиційних проектів до 2023 року, затвердженого урядом. Передбачається, що в результаті успішного здійснення двох концесійних проектів у порту Чорноморськ буде залучено близько $150 млн інвестицій.
У листопаді 2020 року учасники робочої групи обговорили план-графік проекту концесії терміналу №1 та контейнерного терміналу «Чорноморська» та очікувані результати роботи консультантів підготовки попереднього техніко-економічного обґрунтування (пре-ТЕО) проекту. Підготовка пре-ТЕО проекту тривала до квітня 2021 року.
У серпні 2020 року держстивідор «Чорноморськ» розпочав підготовчі заходи у рамках реалізації концесійного проекту залізнично-поромного комплексу. Підготовка проекту концесії терміналу №1 та контейнерного терміналу ДП «МТП «Чорноморськ» розпочалася у червні того ж року.