Місткість світового контейнерного флоту збільшилася на 1 млн TEU у 2022 році
Світовий флот контейнерних суден за 2022 рік поповнився 191 судном, його сукупна місткість збільшилася на 4% або на 1 млн TEU — до 26,469 млн TEU.
Як повідомляє The Maritime Executive із посиланням на дані Alphaliner, при цьому у структурі світового флоту помітно збільшилася частка власного тоннажу операторів.
Чисельність зафрахтованого тоннажу скоротилася на 198 суден, частка їх у сукупному флоті за кількістю суден — з 50% до 45%. Це зумовлено активними інвестиціями операторів у власний флот під час коронакризового буму ринку, зокрема, скупку суден на вторинному ринку.
Лише у трьох відносно невеликих сегментах флоту, на які загалом припадає менше 14% сукупної місткості, частка зафрахтованого тоннажу продовжила зростати.
Найшвидше зростаючим сегментом ринку за минулий рік став сегмент суден класу місткості 15-18 тис. TEU. Його чисельність збільшилася за 2022 рік на 19 суден, або 33%, з них 14 припало на судна, що не належать операторам. Аналогічним чином, найбільша частина приросту припала на судна, що не належать операторам — в сегментах місткості 10-12,5 тис. TEU і найменших фідерів місткістю 100-500 TEU.
Незважаючи на різке зростання попиту на тоннаж, що зумовило прискорене зростання пропозиції тоннажу, чотири сегменти флоту не зросли за минулий рік — залишилася на рівні роком раніше і місткість, і чисельність суден середньої місткості 4-10 тис. TEU та фідерів 500-1000 TEU.