Maersk планує встановити сотні морських електрозарядних станцій по всьому світу
Данська транспортно-логістична група A.P. Moller—Maersk планує встановити сотні морських зарядних станцій у всьому світі, щоб судна могли використовувати електрику замість викопного палива під час стоянки. Про це повідомляє Reuters.
Мета проекту — обмежити викиди вуглецю та скоротити забруднення повітря приблизно 3,5 тис. комерційними судами, які споживають мазут для вироблення електроенергії, простоюючи у портах у всьому світі.
Stillstrom, компанія, що належить сервісному підрозділу Maersk, розробила технологію, яка дозволить суднам заряджатися, пришвартувавшись до з’єднаного із сушею через лінію електропередачі буя. Maersk збирається встановити від 3 до 10 буїв у понад сотні портів до 2028 року, що скоротить викиди вуглецю на 5 млн тонн на рік, одночасно зменшуючи забруднення повітря та рівень шуму.
Перший такий буй, що працює в комерційних масштабах, буде встановлено в період з липня по вересень цього року на морській вітровій електростанції, що керується Orsted. Випробування будуть проводитися протягом шести-дев’яти місяців, після чого почнеться комерційне впровадження портах по всьому світу.
За даними Maersk, судна каботажного судноплавства споживають 3-5 тонн палива на добу під час простою, а великі комерційні судна, такі як контейнеровози, — до 10 тонн.
Ми знаємо, що забруднення повітря є великою проблемою в портах поблизу міських районів, і ці буї дозволять суднам вимикати двигуни. Наша мета полягає в тому, щоб судна, простоюючи в портах, використовували екологічно чисту енергію замість викопного палива”, — прокоментував нововведення менеджер Stillstrom Себастьян Кластерер Тофт.
Під час пандемії затори у великих портах, таких як Шанхай, Роттердам або Лос-Анджелес, через нестачу робочої сили та зростаючий попит на імпорт призвели до збільшення простою, а, відповідно, і вихлопів з суден, що чекають на розвантаження, що спричинило проблеми зі здоров’ям у людей із прилеглих районів.
Раніше стало відомо, що Maersk має намір досягти вуглецевої нейтральності своїх операцій до 2040 року — на 10 років раніше, ніж планувалося спочатку.
У листопаді 2021 року Maersk успішно розмістила свої перші зелені облігації на загальну суму €500 млн у рамках системи фінансування Green Finance Framework. Надходження від розміщення облігацій будуть спрямовані на фінансування «зелених» контейнеровозів, що працюють на метанолі — зокрема, на будівництво фідерного контейнеровоза та серії з восьми великих магістральних контейнеровозів загальною вартістю $3,7 млрд з термінами здачі в 2023 і 2024 роках відповідно.
A.P. Moller-Maersk (штаб-квартира — Копенгаген) — інтегрований транспортно-логістичний холдинг, до складу якого входять найбільша судноплавна лінія світу, оператор контейнерних терміналів, компанії логістичного та виробничого секторів. Корпорація представлена у 130 країнах. Штат — близько 90 тис. співробітників.
Компанія в 2020 році збільшила виручку порівняно з 2019 роком на 2,2% — до $39,7 млрд. Чистий прибуток склав $2,9 млрд проти чистого збитку $44 млн роком раніше.