Концесійні конкурси в морських портах плануються у 2023 році — Гайдуцький
Приватизаційні конкурси щодо майна державних стивідорних компаній у трьох малих портах можуть бути проведені у другому і третьому кварталі 2022 року, конкурси щодо концесії у перших чотирьох великих — у 2023 році. Про це повідомив голова наглядової ради ДП «АМПУ» Андрій Гайдуцький.
Стратегія лишається без змін. Дев’ять портів, або їхні частини, планується віддати в концесію, а три — на приватизацію. Це Білгород-Дністровський, Скадовськ та «Усть-Дунайськ»”, — сказав Гайдуцький в інтерв’ю «Портам України».
За його словами, процес приватизації відбувається повільно, в тому числі через те, що в портах роками було відсутнє корпоративне управління: збитковий стан, відсутні належним чином оформлені документи, питання щодо відведення землі тощо.
Якщо виставити ці порти як є, інвестор просто не зможе взяти це майно у власність і управління. Тому і АМПУ, і ФДМ, і державні стивідори поновлюють потрібні документи. Я знаю, що є бажаючі придбати ці порти. Як мені відомо, приватизаційні конкурси щодо трьох портів планується провести у другому і третьому кварталі 2022 року”, — зазначив Гайдуцький.
Водночас він підтвердив тезу про недоцільність концесії чи приватизації ДП «Морський торговельний порт «Южний» у порту «Південний».
Держава в нього вклала багато грошей, логічно на ньому тепер заробляти. Якщо окреме майно буде потребувати доінвестування, то ДП «МТП «Южний» може самостійно, за погодженням з органом управління, здати його в концесію чи оренду. Це передбачено відповідним законом”, — пояснив він.
Стосовно об’єктів концесій, голова наглядової ради АМПУ повідомив, що концесійні конкурси щодо причалів №№1-6 та залізнично-поромного комплексу в порту Чорноморськ плануються у 2023 році. В порту Ізмаїл конкурс також запланований на початку 2023 року, на пасажирський термінал в Одесі — у першому кварталі 2023 року.
Трохи все затягується по Бердянську, де конкурс напевно відбудеться наприкінці 2023 року, консультантом там виступає французька компанія. Щодо Маріуполя, то я не володію інформацією, можливо йдуть розмови між Мінінфраструктури, потенційними консультантами та ЄБРР. В Чорноморську, наприклад, банк бере активну участь в підготовці концесійних проектів”, — зазначив Гайдуцький.
Раніше міністр інфраструктури Олександр Кубраков повідомив про плани МІУ 2022 році оголосити конкурси на визначення концесіонерів у чотирьох великих українських портах. Зокрема, у другому кварталі може бути оголошено конкурс із відбору концесіонера майна ДП «Бердянський морський торговельний порт» (БМТП). Також готуються до передачі у концесію три об’єкти ДП «Морський торговельний порт (МТП) «Чорноморськ»: перший вантажний район, контейнерний термінал та спеціалізований поромний комплекс.
Заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков розраховує, що концесійні конкурси щодо першого вантажного району, контейнерного терміналу та спеціалізованого поромного комплексу ДП «МТП «Чорноморськ» відбудуться ще до кінця 2022 року.
Читайте також: От аренды к концессии. Как добиться баланса интересов государства и бизнеса
У листопаді 2020 року Кабінет міністрів визначив перелік пріоритетних для держави інвестиційних проектів на 2020-2023 роки. Серед іншого, до переліку внесено проекти щодо концесії залізнично-поромного комплексу ДП «Морський торговий порт «Чорноморськ», терміналу №1 та контейнерного терміналу порту «Чорноморськ», пасажирського комплексу Одеського порту, причалів №№6-9 Бердянського порту. Крім того, готується концесія залізничних вокзалів, аеропортів та автомобільних доріг.