Казахстан і Chevron домовляються про екпорт нафти в обхід Росії

Казахстан із вересня 2022 року почне експортувати частину своєї сирої нафти через найбільший нафтопровід Азербайджану, оскільки країна шукає альтернативи Каспійському трубопровідному консорціуму (КТК). Про це повідомляє Reuters.

Протягом 20 років казахстанська нафта транспортується КТК до російського чорноморського порту Новоросійськ, що забезпечує вихід на світовий ринок. Експорт казахстанської нафти становить понад 1% світових постачань, або приблизно 1,4 млн барелів на добу.

За інформацією поінформованого джерела видання, казахстанська державна нафтова компанія «Казмунайгаз» веде переговори з торговим відділом азербайджанської державної компанії SOCAR щодо дозволу на продаж 1,5 млн тонн казахстанської сирої нафти на рік через азербайджанський трубопровід, по якому нафта постачається до турецького середземноморського порту Джейхан.

Йдеться про незначний обсяг трохи більше 30 тис. барелів на добу. За словами джерела, остаточний контракт має бути підписаний наприкінці серпня, а постачання по нафтопроводу Баку—Тбілісі—Джейхан (БТД) розпочнуться за місяць.

Ще 3,5 млн тонн казахстанської нафти на рік можуть почати надходити у 2023 році іншим азербайджанським трубопроводом до грузинського чорноморського порту Супса, повідомили два джерела.

Таким чином, сумарний потік альтернативними маршрутами становитиме трохи більше 100 тис. барелів на добу, або 8% обсягу КТК.

Однак новий маршрут через БТД означає, що Казахстану доведеться покладатися на флот невеликих танкерів, щоб транспортувати нафту через Каспійське море до Баку зі свого порту Актау, який має обмежені потужності зберігання, зауважили джерела.

«Тенгізшевройл», спільне підприємство на чолі з нафтовою компанією Chevron, має власний маркетинговий відділ і окремо веде переговори про власні трубопровідні та залізничні маршрути, повідомили два джерела.

Трубопровід БТД також може бути варіантом для «Тенгізшевройлу», але, за словами джерела, у разі погодження початок постачань може зайняти до шести місяців.

«Тенгізшевройл» уже почав перенаправляти невеликий обсяг нафти залізницею до грузинського порту Батумі у квітні, коли частина новоросійського терміналу КТК була закрита нібито через шторм. За інформацією двох джерел, «Тенгізшевройл» бронює більше перевезень залізницею, які можуть зрости у вересні або жовтні.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *