Інспекції суден у Босфорі не залежать від електронної черги в зерновому коридорі — АМПУ

Електронна черга дозволила оптимізувати та зробити прозорим планування заходу суден до портів Великої Одеси та виходу з них в рамках Ініціативи про безпечне транспортування зерна та продуктів харчування, але вона не вирішує проблеми інспекції суден в Босфорі. Про це повідомляє прес-служба ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ).

АМПУ принципово важливо було впровадити процес, який буде прозорим і зрозумілим для ринку. Ми це зробили по аналогії з дунайскими портами — започаткували електрону чергу. Але які б ефективні інструменти планування ми не впроваджували, в роботі «зернового коридору» є деструктивна позиція Росії”, — заявив в.о. голови АМПУ Олексій Востріков.

За словами керівника АМПУ, саме через російську деструктивну позицію при проходженні контролю у Босфорі, замість необхідних 24-30 суден на добу (в рівних долях на вхід і на вихід), реально здійснюється інспекція в середньому, лише 3,5 суден на вхід і 3 — на вихід.

Ми вже бачили минулого місяця чергу у Босфорі з понад 130 суден, які простоювали там більш ніж 30 діб. Тоді вирішували цю проблему спільно з ООН та Туреччиною. Сьогодні така тенденція повторюється”, — наголосив він.

За даними АМПУ, на сьогодні в черзі перед Босфором перебувають 80 суден, і їх кількість буде зростати, якщо не збільшити кількість інспекцій на добу. Через це порти Великої Одеси завантажені менше ніж 50% і, як результат, країни світу недоотримали у листопаді 3 млн тонн агропродукції.

Ситуація з блокуванням Росією роботи зернового коридору обговорюється на щоденних галузевих нарадах і щотижневих нарадах з учасниками агроринку. Єдиний вихід — збільшення кількості щоденних інспекцій. Відповідне звернення Україна направила до партнерів по Ініціативі – ООН та Туреччини”, — підсумували в Адміністрації морпортів.

Наприкінці жовтня АМПУ розширила алгоритм тижневого планування обробки суден та впровадила електронну чергу на підхід та обробку суден, що прямують до портів Великої Одеси зерновим коридором

Інспекції суден у Босфорі не залежать від електронної черги в зерновому коридорі — АМПУ
Інфографіка: uspa.gov.ua

Станом на 29 листопада в рамках зернової ініціативи порти Великої Одеси відправили 504 судна, які експортували 12,3 млн тонн українського продовольства до країн Африки, Азії та Європи.

Наприкінці липня представники України, Туреччини та ООН підписали у Стамбулі Ініціативу щодо безпечного транспортування зерна та продуктів харчування з українських портів, яка покликана частково розблокувати українські морські порти Одеса, Чорноморськ і «Південний» для експорту зерна та добрив. Аналогічну угоду ООН та Туреччина підписали з Росією.

Перше завантажене судно в рамках Ініціативи вийшло з Одеського порту 1 серпня. Перше судно під завантаження зайшло до порту Чорноморськ 7 серпня і залишило порт 13 серпня.

На зустрічі у Стамбулі у листопаді погоджено продовження дії Ініціативи з безпечного транспортування агропродукції через Чорне море під егідою ООН ще на 120 днів — до середини березня 2023 року.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *