Хорватія пропонує свої порти для перевезення українського зерна

Порти Хорватії на узбережжі Адріатичного моря можуть забезпечити альтернативний маршрут для транспортування зерна з України, порти якої в Чорному та Азовському морях залишаються заблокованими внаслідок військового вторгнення Росії. Про це заявила держсекретар МЗС Хорватії Андрія Метелко Згомбіч, повідомляє Jutarnji List.

Згомбіч брала участь у засіданні Ради ЄС із загальних питань, на якому обговорювалася продовольча безпека та енергетика.

Під час обговорення я звернула увагу на те, що хорватські порти на Адріатиці доступні, і що вони можуть бути ефективним та коротким шляхом до Північної Африки”, — сказала вона.

В середині травня Єврокомісія представила план дій під назвою «Смуги солідарності» (Solidarity Lanes), щоб допомогти Україні експортувати свою сільськогосподарську продукцію з огляду на заблоковані Росією порти. До російського вторгнення через порти відбувалося 90% українського експорту зернових та олійних культур.

Через вторгнення Росії в Україну та блокаду портів зернові та іншу сільськогосподарську продукцію не можна експортувати, що створює глобальну продовольчу загрозу. Третина українського експорту йде до Африки, яка може голодувати. Величезну кількість зерна потрібно привозити в ЄС суходілом, а потім переправити з морських портів до Африки.

Читайте також: HHLA з’єднає Одесу та Трієст залізничним контейнерним маршрутом

Раніше ООН попередила, що закриття українських портів у Чорному морі може спровокувати глобальну продовольчу катастрофу, яка призведе до голоду, масової міграції та політичної нестабільності у світі. За даними Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (FАО), станом на початок травня в Україні застрягли близько 25 млн тонн зерна, яке неможливо вивезти через блокування Росією морських портів та проблеми з інфраструктурою.

До російського військового вторгнення Україна щомісяця експортувала до 5 млн тонн сільгосппродукції через порти Одеси і Миколаєва, проте зараз через їх морську блокаду з боку РФ країна може щомісяця перевозити близько 500 тис. тонн зернових. Цей показник можна збільшити до 2-3 млн тонн, наростивши пропускну здатність залізничних і логістичних переходів на кордонах з країнами ЄС.

Україна шукає нові логістичні маршрути, зокрема залізничні. Одним з нових є маршрут через порт Констанца в Румунії. Також опрацьовуються коридори через Польщу та порти на Балтійському морі.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *