Експорт російської нафти з портів на Балтиці може скоротитися на 20% через санкції

Експорт флагманської російської суміші сирої нафти Urals із портів Балтійського моря може впасти майже на 20% в грудні після того, як набули чинності обмеження цін на Заході та ембарго ЄС на російську нафту, пише Reuters.

Трейдери кажуть, що Росія не змогла повністю переспрямувати експорт Urals з Європи на інші ринки, зокрема до Індії та Китаю через те, що їй було важко знайти достатню кількість відповідних суден.

Згідно з даними трейдерів і розрахунками Reuters, експорт Urals з портів Балтійського моря, ймовірно, впаде приблизно до 5 млн тон цього місяця з 6 млн тонн у листопаді. Деякі оцінки складають лише 4,7 млн тонн.

Євросоюз, країни Великої сімки (G7) та Австралія запровадили максимальну ціну на російську нафту в $60 за барель, яка діє з 5 грудня, на додаток до ембарго Євросоюзу на імпорт російської нафти морським транспортом та подібних обіцянок Сполучених Штатів, Канади та Японії і Британії. Обмеження дозволяє країнам, що не входять до ЄС, імпортувати морську російську нафту, але забороняє судноплавним, страховим і перестраховим компаніям обробляти вантажі російської нафти по всьому світу, якщо вона продається за ціною вище $60.

У грудні сиру нафту сорту Urals продавали з більшими знижками, а домінуючий покупець Індія купувала барелі за ціною значно нижчою за граничну ціну.

Вплив санкцій на завантаження Urals з балтійських портів Росії посилився слабкою експортною економікою та помірним попитом на сорт в Азії, особливо в Китаї. За словами трейдерів, трубопровідна монополія «Транснефть» не змогла заповнити деякі з доступних місць завантаження через відсутність заявок від виробників. Деякі інші слоти були перенесені або скасовані.

Коли офіційні особи США вперше обговорили ідею обмеження експортних цін російської нафти, метою було скоротити нафтові доходи Росії, які досі залишаються високими. Досягти цього складно, оскільки відступ покупців знизив ціну на російську нафту, але додав волатильності цін на міжнародних ринках через можливі перебої з постачанням. Росія заявила, що не буде дотримуватися ліміту, навіть якщо їй доведеться скоротити виробництво.

Оскільки Росія звела до мінімуму використання послуг західних судноплавних і страхових компаній, експорт нафти за межі західних країн продовжився після 5 грудня без дотримання обмеження ціни. Але кількість країн, які бажали купувати Urals у грудні, скоротилася до чотирьох — Болгарії, Китаю, Індії та Туреччини — і в деяких випадках нафта Urals продавалася на експортні ринки за ціною нижчою від загальної собівартості виробництва, включаючи місцеві збори, повідомили джерела в галузі.

Світові ціни на нафту приблизно на $40 за барель нижче цьогорічного піку, і російські учасники ринку все частіше говорять про необхідність значного скорочення видобутку для підтримки цін і підвищення ефективності нафтової промисловості.

З 5 грудня Євросоюз запровадив ембарго на імпорт російської нафти на європейський ринок морським шляхом, а також граничне цінове обмеження у $60 за барель для її постачань у треті країни з використанням європейських суден або торговельних послуг. Цінова стеля погоджена із країнами G7 та іншими партнерами ЄС.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *