Експорт нафти і нафтопродуктів із чорноморських й азовських портів РФ збільшився на 27% у травні
Росія збільшила експорт сирої нафти і продуктів її переробки з портів у Чорному та Азовському морях у травні порівняно з квітнем на 27% — до 13,996 млн тонн, які перевезли 199 танкерів. Про це свідчать дані проекту Інституту Чорноморських стратегічних досліджень «Кривавий експорт», бази даних танкерів, що експортують нафту РФ з Чорного моря (по факту проходження проток Босфор та Дарданелли).
Значне збільшенні обсягів морського експорту сформувалося переважно за рахунок збільшення експорту сирої нафти: воно склало 2,4 млн тонн — зростання на 28,3%. Ще 0,6 млн тонн додав експорт нафтопродуктів — зростання на 24,8%”, — зазначається у публікації.
У дослідженні зауважується, що 75% зростання експорту сирої нафти — 1,8 млн тонн — сформувалося за рахунок нафти Каспійського трубопроводного консорціуму (КТК), що містить приблизно 20% російської та 80% казахської нафти. Ця нафта не підпадає під санкції ЄС, що були введені на початку червня та вступлять в силу за 6 місяців.

За травень 2022 року з портів Чорного моря було експортовано 4 млн тонн сирої нафти РФ, з них більше половини — 2,2 млн тонн — до країн ЄС (у квітні – 1,6 млн).
Протягом травня російська сира нафта постачалася до портів 12 країн. Зокрема, 18 танкерів (або 56% від їх загальної кількості) прийняли порти країн ЄС.
Лідерами серед країн-імпортерів російської нафти є Італія та Греція — їх порти прийняли по 7 танкерів. Далі ідуть: Індія — 6, Мальта, Китай та Росія — по 2, Хорватія, Іспанія, Корея, Сінгапур, Туреччина, Бразилія — по одному.

Серед судновласників танкерів, які перевозили сиру нафту — компанії з 8 країн. Сумарно 19 танкерів (або 59% від їх загальної кількості) належать судновласникам з країн ЄС.
Абсолютним лідером є Греція — її компаніям належать 18 танкерів (або 56% від їх загальної кількості). Далі ідуть: Росія — 4, Туреччина — 3, Сінгапур та Китай — по 2, Монако, Лівія, Грузія — по одному.
