Експорт казахстанської нафти через Новоросійськ розблоковано
Каспійський трубопроводний консорціум (КТК) відновив навантаження танкерів через відремонтований виносний причальний пристрій (ВПП) №3.
23 квітня 2022 року на морському терміналі КТК введено в експлуатацію ВПП-3 після проведення ремонту. Короткоткочасне покращення погодних умов 23 квітня 2002 року дозволило провести водолазні роботи та відкрити кінцевий підводний трубопровідний манифолд (ОПТМ), що дозволило відновити перевалку нафти”, — повідомила прес-служба консорціуму.
Після поновлення роботи на ВПП-3 був завантажений танкер Delta Commander.
ВПП-2 залишається тимчасово виведеним з експлуатації. ВПП-1 функціонує в штатному режимі.
Минулого тижня міністр енергетики Казахстану Болат Акчулаков анонсував відновлення роботи ВПП-3.
До кінця цього тижня КТК повністю запрацює, 100% повинен відновити діяльність. Це два ВПП, третій буде на ремонті, але він і в принципі був резервний. Завжди працювали двома ВПП”, — казав тоді міністр.
У третій декаді березня КТК повністю зупинив навантаження нафти на терміналі у зв’язку з виявленими та можливими пошкодженнями ВПП нібито через несприятливі погодні умови. З 28 березня термінал відновив навантаження танкерів через ВПП-1.
Згодом журналісти німецької газети Handelsblatt спільно з дослідницьким центром Correktiv провели розслідування довкола «аварії» на КТК і припустили, що Росія навмисно зриває постачання казахстанської нафти на європейський ринок, щоб шантажувати одразу декілька сторін.
КТК — міжнародний нафтотранспортний проект за участі Росії, Казахстану та провідних світових нафтових компаній, який експлуатує магістральний трубопровід довжиною понад 1,5 тис. кілометрів та річною потужністю 67 млн тонн і морську нафтоперевалку у Новоросійську. У систему надходить нафта переважно з великих родовищ Західного Казахстану, а також російська сировина. Через КТК експортується близько 80% нафти, яку видобувають у Казахстані. Постачання через КТК щорічно забезпечують 10% європейського споживання сирої нафти.