До створеного Росією тіньового флоту щомісяця приєднуються до 35 танкерів

«Тіньовий» флот танкерів, якими здійснюється транспортування нафти і нафтопродуктів після вступу у дію нових санкцій проти Росії, щомісяця збільшується на 25-35 суден, повідомляє CNN.

Усього для перевезення російської нафти наразі використовуються близько 600 танкерів, або 10% світового танкерного флоту.

Старший аналітик компанії Kpler Метью Райт ділить судна, що перевозять російську нафту, на дві категорії: «сірі» й «темні». Як уточнює CNN, «сірі судна» були продані європейськими власниками фірмам на Близькому сході і в Азії після початку повномасштабного російського військового вторгнення до України у лютому 2022 року. «Темні судна» належать іранським і венесуельським компаніям.

У більшості випадків «темні судна» відключають систему автоматичної ідентифікації (AIS), яка дозволяє ідентифікувати судна, їхні габарити й маршрут, тому відстежити їх практично неможливо.

Попри те, що західні країни заборонили більшу частину імпорту російської нафти, заборони доставляти її покупцям для іноземних суден немає, зазначає CNN. За даними Kpler, на судна європейських власників у січні припало 36% обсягу торгових операцій із російською нафтою.

Після набуття чинності «стелі» ціни на морські постачання нафти, більшість російського ресурсу, на який поширюється ембарго, було переспрямовано до Китаю та Індії.

За оцінкою Міжнародного енергетичного агентства (IEA), у грудні 2022 року експорт російської нафти і нафтопродуктів до Індії склав 1,6 млн барелів на добу. За інформацією Bloomberg, Індія купує у Росії нафту з великим дисконтом, а після переробки спрямовує паливо в Європу. За даними The Wall Street Journal, такої системи дотримуються і країни Північної Африки.

На початку червня Євросоюз затвердив шостий пакет економічних та персональних санкцій проти Росії і Білорусі у зв’язку з російським військовим вторгненням до України. Основною складовою шостого пакета санкцій стала заборона на імпорт російської нафти морем. Ембарго набрало чинності з 5 грудня 2022 року для нафти та з 5 лютого 2023 року для нафтопродуктів.

Крім того, коаліція, до якої входять 27 країн Євросоюзу, США, Канада, Японія, Велика Британія та Австралія, встановила цінову стелю на морські перевезення російської нафти поза ЄС, після чого найбільші західні страхові компанії перестали страхувати судна, які транспортують нафту з Росії за ціною, вищою $60 за барель.

Одним зі шляхів, яким Росія намагається обійти ці обмеження, стало формування так званого тіньового флоту танкерів, які таємно завантажують нафту та здійснюють її транспортування.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *