Безпечний експорт зерна неможливий без збереження сухопутних коридорів до ЄС — Мінагропрод

З огляду на непередбачуваність Росії та її поведінку в Чорному морі, створені на сухопутних шляхах між Україною і ЄС «коридори солідарності» залишаються вкрай важливими не лише для інтересів бізнесу, але й з безпекових міркувань. Про це заявив міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський, передає «Укрінформ».

Після закінчення війни, після нашої перемоги, все одно Росія залишатиметься нашим сусідом, і, виходячи з того, що ми бачимо, непередбачуваним сусідом. У таких умовах це питання — щоб обов’язково мати альтернативні маршрути через дружні демократичні країни — перетворюються у питання безпеки, а не лише бізнесу”, — зазначив урядовець.

Він повідомив, що у серпні Україні вдалося експортувати 4,5 млн тонн збіжжя, з яких 3 млн — через європейські «коридори солідарності», ще 1,5 млн — через чорноморські порти, розблоковані за Стамбульськими домовленостями.

У вересні, як я думаю, європейський напрямок збільшить (обсяг перевезень, — ред.) на 5-10%, морський транспорт додасть відсотків 60. Але ми не знаємо, що буде далі з морем — ніхто не може бути впевненим через зрозумілі причини. При цьому будь-яка проблема с чорноморськими коридорами спровокує нову хвилю швидкого зростання ціни”, — зауважив Сольський.

Міністр нагадав, що заява президента РФ Владіміра Путіна про «неналежне» використання чорноморських коридорів, сама лише поява цієї грубої дезінформації, негайно спровокувала зростання цін на продовольство у той самий день на 2-3%. Тож фактичний зрив Росією Стамбульських «зернових» домовленостей вже за місяць-два може дуже суттєво вплинути на рівень цін, спонукати деякі країни Близького Сходу та Азії до створення запасів зерна, що спровокує нові цінові сплески.

На думку урядовця, покладаючись на дешевший — порівняно із сухопутним — морський шлях перевезень, варто завжди пам’ятати про два моменти. Перший — відстань із Західної України до портів на Балтійському морі не більша, ніж до українських портів, що робить цю логістику конкурентною навіть у мирний час. Другий важливий аргумент — непередбачувана поведінка Росії, яка може у будь-який момент свавільно перекрити морське сполучення Чорним морем. Така поведінка РФ є однією з найбільших загроз для стабільності та водночас переконливою мотивацією для розвитку транспортних коридорів між Україною і ЄС на суходолі, наголосив Сольський.

Після початку повномасштабного військового вторгнення у лютому Росія заблокувала українські чорноморські порти, внаслідок чого на експорт не надійшли понад 20 млн тонн збіжжя.

Завдяки «зерновій» ініціативі ООН та підписаним у Стамбулі домовленостям міжнародному співтовариству вдалося поновити вивезення українського зерна для споживачів чорноморськими транспортними маршрутами. Водночас Європейський Союз організував так звані «коридори солідарності» на кордонах з Україною для вивезення зерна суходолом — з використанням залізничного, автомобільного, а також річкового транспорту. Ці кроки дозволили транспортувати мільйони тонн українського зерна та знизити загрозу голоду в найуразливіших країнах Африки та Азії.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *