Балкер казахського власника привіз викрадене в Бердянську зерно до Туреччини

Балкер Zhibek Zholy (прапор — Росія) з 7 тис. тонн вивезеного з окупованого російськими військами Бердянська у п’ятницю, 1 липня, став на рейді порта Карасу на північному заході Туреччини. Про це свідчать дані сервісу Marine Traffic.

При цьому портом відправлення, як і раніше, вказано Новоросійськ.

Балкер казахського власника привіз викрадене в Бердянську зерно до Туреччини
Скріншот: marinetraffic.com

Інформацію про прихід судна підтверджують журналісти телеканалу UA SOUTH, які перебувають у порту Карасу.

Сьогоднішній прихід судна Zhybek Zholu (Шовковий шлях) із зерном з окупованого Бердянська до турецького порту Karasu на Чорному морі стане неспростовним свідченням злочину російського окупаційного режиму і участі в ньому судна Казахстану під російським прапором. Це стане тою раною у кримськотатарсько-казахських взаєминах, які не спокуєте потім ніякими спекуляціями на спільно тюркську тему і навіть ваші нафтогазові гроші компенсацій будуть з огидою приймати в Новому Криму і Новій Україні”, — написав керівник UA SOUTH Осман Пашаєв у Facebook.

Керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко раніше повідомив, що оператором балкера Zhybek Zholu є компанія Green-Line LLC із Санкт-Петербурга, судновласником — казахстанська KTZ Express Shipping. За даними відкритих джерел, керівником KTZ Express Shipping є переможець президентського кадрового резерву Аскар Клишбеков.

Отже, РФ приготувала чергове дно вже не тільки для Туреччини, але й для Казахстану. Зерно з окупованого Бердянська йде до турецького порту на судні, що належить казахському судновласнику, під російським прапором, з російським шип менеджером”, — прокоментував Клименко.

Прес-служба АТ «НК «КТЖ» підтвердила, що судно Zhybek Zholu вивозило зерно через Бердянський морський порт, але наполягає, що була поінформована, буцімто зерно вивозиться за згодою української сторони.

В компанії зазначили, що укладена у жовтні 2021 року ТОВ «KTZ Express Shipping» (судновласник) та ТОВ «Грін-Лайн» на термін до 30 листопада 2022 року угода бербоут-чартера містить санкційне застереження згідно з міжнародною практикою, згідно з якою передбачені гарантії з боку ТОВ “Грін-Лайн”, що вони на момент укладання договору та протягом терміну дії не підпадають під будь-які санкції. В іншому випадку судновласник має право негайно розірвати угоду. Наголошується, що ТОВ «Грін-Лайн» та його керівництво на момент укладання угоди у списках санкцій США, ЄС, Великобританії та Канади не перебувало.

Водночас, у КТЖ наголосили, що, відповідно до практики та умов укладеної угоди, орендар не погоджує із судновласником рід вантажів та маршрути його перевезень на термін дії угоди.

Далі, за даними КТЖ, у ТОВ «Грін-Лайн» укладено довгостроковий контракт на надання послуг з перевезення зерна з України до Туреччини з естонською компанією Mangelbert OU, яка є трейдером зернових культур та олій з 1999 року.

За запевненням керівника Mangelbert OU, 28 червня 2022 року судно «Жибек Жоли», завантажене в Бердянському морському торговому порту пшеницею (6927,8 тонн), вийшло з порту до турецького порту Карасу (орієнтовний час прибуття судна — 1 липня). Також він стверджує, що зерно є українським, і перевезення здійснюється за узгодженим гуманітарним коридором на прохання української сторони. При цьому АТ «KTZ Express» проводяться активні консультації з учасниками цього перевезення, а також представниками дипломатичної місії”, — пояснили в нацкомпанії.

Наприкінці повідомлення в компанії запевнили, що АТ «KTZ Express» є прихильником суворого дотримання існуючих санкційних обмежень.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *