Аграрії закликали збудувати широкому колію до портів Балтійського моря в обхід Білорусі

Українські аграрні асоціації попросили президента та уряд Польщі розглянути можливість будівництва залізничної лінії з шириною колії 1520 мм, яка б з’єднала Україну з портами Гданськ та Клайпеда. Про це повідомила прес-служба Всеукраїнської аграрної ради.

Всеукраїнська аграрна рада разом з іншими учасниками Всеукраїнського аграрного форуму (ВАФ) звернулася до президента Республіки Польща Анджея Дуди та прем’єр-міністра Республіки Польща Матеуша Моравецького щодо прокладання широкої залізничної лінії з шириною колії 1520 мм територією Республіки Польща, що з’єднає українську та литовську залізничні мережі, а також приєднає до них порт Гданськ”, — вказала прес-служба.

Зазначається, що це допомогло б суттєво диверсифікувати логістичні ланцюжки та збільшити експортні потужності.

У Польщі, як і в більшості країн Європи, ширина колії — 1435 мм, тоді як у Литві, де розташований Клайпедський порт, та в Україні та використовується широка колія. Після початку повномасштабного вторгнення Україна втратила повноцінний доступ до власних морських портів, а доступ до порту Клайпеди відрізаний, тому що наявна залізниця проходить через Білорусь із ворожим режимом Олександра Лукашенка.

Один із найбільших та найближчих європейських портів до України — Клайпедський, що має значні вільні потужності з перевалки та через який Республіка Польща також імпортує енергетичне вугілля. Але через широку колію в країнах Балтії — 1520 мм, як і в Україні, та відповідні труднощі з переходом на європейську колію за сполучення з Республікою Польща виявляється неможливим реалізувати експортно-імпортний потенціал порту Клайпеди”, — ідеться у зверненні.

Аграрні асоціації вважають, що будівництво широкої колії в Польщі було б економічно вигідним для усіх сторін.

Такий проєкт може бути реалізований шляхом реконструкції нинішньої залізничної мережі та будівництва суміщеної колії чи будівництва окремої залізничної гілки, вважають аграрії.

Члени асоціацій вже зараз готові забезпечити використання такого транспортного коридору та гарантувати його використання в майбутньому”, — наголошується у зверненні.

У Всеукраїнській аграрній раді зазначили, що завдяки владі Республіки Польща вже вдалося досягти значного прогресу в питанні збільшення експорту української продукції та забезпечення стратегічно важливого імпорту через західні кордони України. Разом з тим є потенціал суттєво диверсифікувати логістичні ланцюжки та збільшити експортні потужності.

Найбільш вузькими місцями логістичних маршрутів через польські порти є обмежені перевантажувальні спроможності самих портів, домінування портової автомобільної інфраструктури над залізничною, необхідність перевантаження вагонів чи перестановки візків через різні стандарти ширини колії і, відповідно, дефіцит таких потужностей, а також вагонів та локомотивів європейського зразку, особливо для перевезення зернових груп товарів.

Просування вашої компанії на найбільш читаному галузевому ресурсі — ports.ua і в журналі “Порти України”. Стати партнером тут!

Репосты:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *